چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

132ـ یک جراحی گسترده و دشوار، بدون بیهوشی

تا می شنویم امام زمان (عج) پس از ظهور، ظلم را ریشه خواهد کرد، بی درنگ به یاد کشت و کشتار و جنایتهای فجیع و فضیع جنایتکاران عالم می افتیم؛ یادِ سربریدنهای داعش و زنده سوزیهایش، و بمباران آل سعود بر سر کودکان بی پناه یمن، و جنایتهای اسرائیل در غزه و لبنان و هر جایی که دستش برسد و زورش قد بدهد، و جنایتهای آمریکا در جهان از بمبِ اتمْ افکندنش بر هیروشیما و ناکازاکی گرفته تا شکنجه کردنِ زندانیهای بی گناه در ابوغریب و گوانتانامو، تا محاصرۀ اقتصادیِ یک ملت و چپاول کردن ثروتهای ملتهایی دیگر، و کشیدن موی دختران شیعه در زندانهای آل خلیفه و خیلی جنایتهای دیگر..

اگر امام زمان (عج) با این ظلمها فقط در می افتاد، خوب بود و آن گاه تحمّلِ عدالت امام و همراهی و صبر با ایشان آنقدرها هم سخت نمی بود. اما امام، عدالتی حداکثری اجرا خواهد کرد و ظلم را نه به این معنی فقط، که به معنای حد اکثری اش ریشه کن خواهد کرد. و همان گونه که در دعای ندبه آمده است، هر کجی را راست خواهد کرد؛ «أَيْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقَامَةِ الْأَمْتِ وَ الْعِوَج‏»

کجی یعنی هر چیز نابجا، چه این که ظلم در لغت نیز به همین معناست. یعنی هر سیاست غلطی، هر فیلم و سریال بدآموزی، هر فرهنگ نادرستی، هر نظام آموزشی ناکارآمدی، هر رشتۀ دانشگاهی و حوزوی غیر مفیدی، هر شغل کاذبی و هر فساد ریز و درشتی که چه بسا جامعۀ قبل از ظهور به بسیاری از این کجیها خو کرده و حذف و تغییرش را برنمی تابد. 

شاید الگوی مصرفی که به آن خو کرده ایم، بسیاری از فیلم و سریالها و مسابقه های تلویزیونی که دنبال می کنیم، مسابقات جام جهانی و المپیک که به انتظارش می نشینیم، فرهنگ رستورانها و غذاهایی که از خوردنشان لذت می بریم، فرهنگ بازاری که با آن زندگی می کنیم و مدارسی که فرزندانمان را به آنها می سپاریم و خیلی چیزهای دیگر، همه نمونه هایی از کجی های مختلف جامعۀ قبل از ظهور باشد که نیازمند جراحی و ترمیم و اصلاح است. سختی همراهی با ولی و صبر با امام (عج) در اینجاست، وگر نه سر بریدن آل سعود و سران آمریکا و اسرائیل که کاری ندارد.

نظرات  (۷)

  • هانی زعفرانی
  • سلام . لطفا سری به وبلاگ من بزنید با مطلب اسباب وسعت رزق در خدمتتون هستم . یا علی 
    پاسخ:
    سلام 
    اومدم وبلاگتون رو دیدم خیلی خوب و عالی بود
    با افتخار هم دنبالتون کردم تا تازه های پژوهشیتون رو ببینم و استفاده کنم

  • ستاره خوشبختی
  • قابل تامل...
    پاسخ:
    سپاس
    در واقع ذبح بدی ها
    پاسخ:
    بله درسته
  • حبیب اله منوری اکباتان
  • سلام
    برداشت خوبی بود
    استفاده کردیم
    ممنون

    پاسخ:
    علیکم السلام
    سپاسگزارم
    زنده باشید
    این هادم ابنیة الشرک والنفاق، ... أین طامس اثار الزیغ و الاهواء ...


    شکراً 
    پاسخ:
    عفوا
    حياك الله وبياك وجعل الجنة مأواك. 
  • مهدی سلمانی ماهینی
  • تشکر
    نکته ظریفی فرمودید
    پاسخ:
    خواهش می کنم 
    به قول آن نابغه ده ساله، حمل بر خودستایی نباشه یادداشتهایم پر از نکات ظریفه
    یه همچین آدمی ام من:)

  • علی میلانی امین
  • من آماده تبادل لینک با شما دوست بزرگوار هستم
    اگر مایلید مارو لینک کنید
    وبلاگ علمی آموزشی ماه آبی
    www.mahabi.blogsky.com 
    بعد از اینکه مارو لینک کردید به ما اطلاع بدید
    متشکرم
    رنک ما در الکسا:

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">