چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

33ـ شتر سواری که دلا دلا نمی شه

فدای امیر المؤمنین (علیه السلام) بشوم الهی که فرمودند: «عدو عدوک صدیقک»؛ «دشمن دشمنت دوست تو است.»

این حدیث اگر چه به ظاهر توصیف­گر یک واقعیت است و گویا تنها از یک حقیقت پرده بر می­دارد، اما در لایه­های زیرین این سخن، هشدارهایی خوابیده است که بی­توجهی به آنها کار دست آدم می­دهد. از این حدیث گهربار بشود این نتیجه را بر می آید که انسان باید عنان دوستی­ها و دشمنی­هایش را در دست داشته باشد و رها نسازد، چرا که هر دوستی و هر گونه دشمنی اگر چه در آغاز کار اختیاری باشد، اما پی­آمدهای آن غیر اختیاری است. دشمنی با هر کس، موجب می­شود که انسان با دشمنان آن کس، وجه مشترک پیدا کند و همین وجه مشترک، او را به آنها نزدیک سازد و کم کم فضایی ایجاد شود که جز دوستی نمی­توان نامیدش.

یکی از ده­ها مشکل آقای کروبی همین است. البته نمی­خواهم بگویم رفیقش وضع بهتری دارد؛ نخیر، اما فعلا نوبت، نوبتِ کروبی است. 

کروبی با این بهانه که با دیدگاه­های آقای احمدی­نژاد مخالف است و جور دیگری فکر می­کند، تا توانست و امکان داشت با احمدی­نژاد و دولتش دشمنی کرد. اگر کسی کمتر تأملی در معنای نقد و معنای دشمنی کند، در خواهد یافت که موضع کروبی نسبت به احمدی­نژاد، دشمنی بود؛ نه نقد.

نقد، کار انسان دل­سوز و دوست­دار، یا دست کم کار انسان مخلص و باانصاف است، و روشن است که کروبی چنین نبود. به جرأت می­توانم ادعا کنم که کروبی هیچ علاقه­ای به موفقیت رئیس جمهور نداشت و از ته دل آرزو می­کرد و می­کند که ای کاش هیچ موفقیتی در هیچ زمینه­ای پیدا نکند و حتی یک مشکل را هم نتواند از این ملت برطرف سازد! به جرأت می­توان گفت که در هر مصاحبه­ای که آقای احمدی­نژاد با یکی از خبرنگاران رسانه­های دشمن داشت، کروبی آرزو می­کرد که ای کاش احمدی­نژاد گاف بزرگی بدهد و حسابی در برابر چشمان دشمنان آبروریزی کند! شاهد من هم ناراحتی­های کروبی بعد از موفقیت­های احمدی­نژاد است که با سکوت روزنامه­اش و عدم تجلیل از مواضع رئیس جمهور به خوبی قابل درک است. به نظر من که خیلی روشن است.

مهم­ترین و اصلی­ترین فعالیت سیاسی کروبی که در روی­کرد روزنامه­اش روشن و هویدا بود، همان تخریب و دشمنی با احمدی­نژاد بود.

البته شخصیت حقیقی آقای احمدی­نژاد چندان مهم نیست و دشمنی با او هم این­قدر دردسرساز نیست، اما اگر این آدم، رئیس جمهور ایران شود و شب و روز به خدمت فکر کند ـ هر چند در جاهایی اشتباه کند و به خطا رود ـ و همچنین به خاطر عزت نفس و روی­کردی که در برخورد با دشمنان قسم خورده­ی اسلام و مسلمین دارد، پدر آنها را در بیاورد و همانند سید حسن نصر الله، به عنوان کابوسی برای اسرائیل و آمریکا جلوه کند و در دل ملیون­ها تن از ملت ایران و ملیون­ها مسلمان و غیر مسلمان جا باز کند... و از همه مهمتر بارها رهبر انقلاب از او حمایت کند و او را بستاید... در چنین شرایطی اگر کسی با این مرد به مدت چهار پنج سال دشمنی کند و کینه­ی او را به دل بگیرد و صدها بار در راستای تخریب او تلاش کند و پول خرج کند، خواه ناخواه با اسرائیل و آمریکا همکار شده است و چه بخواهد چه نخواهد فاصله­ی او با آنها کم­تر خواهد شد. دست خود آدم هم نیست.

کروبی در این سال­های اخیر نه از رهبر اطاعت داشت، نه داوطلبانه پای سخنرانی­ها و خطبه­های نماز جمعه و عید آقا شرکت کرد، نه در کنار نامه­هایی که هر از گاهی به این و آن می­نوشت و اسرائیل را خوشحال می­کرد، یک بار نامه­ای به آقا نوشت و آمادگی خود را برای اطاعت از ایشان اعلام کرد، نه یک بار در کنار سخنان گهرباری که به خاطر گل روی دراویش و اهل حق و یهودیان و مسیحیان و دیگر اقلیت­های مذهبی و زندانیان سیاسی و دانشجویان اخراجی و... ایراد فرمود، به خاطر دل­خوشی جمعیت انبوه عاشقان رهبر و ملت حزب الله و بسیجیان و جوانان متدین حرفی زد و نامه­ای نوشت، نه یک بار در واکنش به حمایت­های پی در پی و بی­دریغ رسانه­های خبیث صهیونیستی از خودش برآشفت و موضع صریحی گرفت و جگر مردم را خنک کرد، نه وقتی رهبر انقلاب با جملاتی شبه صریح از او انتقاد کردند، در صدد جبران و غذرخواهی برآمد، نه در ادبیات ظاهری­اش اثری از دین و ایمان و ارتباط با خدا و پای­بندی به دین یافت می­شود...

با این شرایط، این آقای نابغه چه انتظاری دارد و فکر می­کند چه کسانی دور او و رفیقش را خواهند گرفت؟ او جز چند صباحی که با امام معاشرتی داشت، امروز چه اشتراکی با امام دارد که خیال می­کند طرفداران او عاشق امام هستند؟

اگر آقای کروبی دو دقیقه فکر می­کرد، می­توانست پیش­بینی کند که با این راهی که او در پیش گرفته است، بسیاری از کسانی که دور او را خواهند گرفت و برای او کف خواهند زد، کسانی خواهند بود که با هر چی اسلام و جهاد و بسیج و دین است، مخالف­اند و چشم دیدن عکس احیاگر اسلام ناب در این قرن را نخواهند داشت و در تجمعاتشان چنین گندهایی خواهند زد.

آن وقت کروبی مجبور نمی­شد نامه­ای بنویسد که هم بخواهد در آن عشق خود را به امام ثابت کند و در عین حال بخواهد از توهین­گران به امام دفاع کند و هم این چند ده یا چند صد دختر و پسر بی­دین و ضد انقلاب را مردم معرفی کند و خلاصه در چهار پنج سطر نامه­اش چندین بار ملق بزند.

نظرات  (۱۸)

  • دست نوشته های خاکستری
  • دوست ندارم چیزی بگم که .......
    اما خداییش یکی از اونایی که دوست دارم سر به تنش نباشه جناب کروبیه !!!
    آزادی بیانه دیگه منم راحت حرفمو زدم ...
  • سید مقدام
  • سلام علیکم
    خیلی عالی بود واقعا زدی تو خال
    جناب آقای کروبی یار دیرین و وفادار حضرت امام و پایبند به اصول، ارزشها و آرمانهای امام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! بیاد ببینه طرفداراش چه ها که نمی کنند. بگذریم از این که بارها و بارها عکس رهبری رو آتش زدند، ولی این بار در روز 16 آذر جرأت کردند و عکس امام رو هم آتیش زدند. واقعا نمی دونم چطور یک آدمی که واقعا یار امام باشه و حاضره جان و مال و عرض و ناموس و آبرو و خلاصه همه چیزش رو فدای امام و راه امام بکنه ولی همه طرفداراش هیچ بویی از امام نبردند که هیچ، درست در نقطه مقابل خط امام حرکت می کنند و تا اونجا بیش برند که عکسش رو هم آتیش بزنند و میدونید کسی که عکس دیگری رو آتیش بزنه یعنی از اون متنفر و بیزاره مثل اینه که ما در روز قدس یا 22 بهمن عکس بوش رو آتیش می زنیم.
    بگذریم از اینکه خود جناب کروبی با رفتارهاش نشون داده که واقعا پیرو خط امامه!!!!!!!!!!!!!!! مثلا امام گفته اگر دشمنان از ما تعریف کنند باید بدونیم که اشکال از ماست (نقل به مضمون) ولی دشمنان قسم خورده اسلام و امام و انقلاب دیگه واقعا برای جناب کروبی سنگ تموم گذاشتن و هر چی از ثنا و تعریف و ستایش و تمجید در چنته داشتن ریختن بیرون و جناب ایشون ککش هم نگزید، و یا این که مثل منتظری که دل امام رو خون کرد و در دشمنی با او در تمام این سالها تمام سعی و تلاشش رو کرد ولی جناب کروبی دست دوستی و محبت و مودت و اخلاص و هم پیمانی به سوی او دراز کرد و و و .... که این قصه سر دراز دارد
    و بالاخره جناب کروبی فردایی هم هست و هر کسی باید حساب پس بده و جوابگوی اعمال و رفتار خودش باشه
  • سربازان کورش بزرگ
  • درود بر دوست ایرانی می دونی دوست ایرانی چرا جوانان ایرانی این گونه زده میشن شما ها نمی گید چیزیی ولی جوانان غزه و یمن تا چیزی میشه شما ها همدرد اونایید فلسطینیی که 8سال جوانا رشید ما رو همراه عراق به خاک و خون کشیده بود و شکنجه هاشون رو یادتون رفته اونا دینشون وهابی است یعنی اعتقاد دارن اگه 7شیعه بکوشی میریی بهشت شما که جان فدای امام علی هستی چرا؟
    جوانان ایران پاینده هستند و مثل شهیدان 8سال دفاع مقدس ایستاده اند و نمی گذاریم خون شهیدان فراموش بشه و طرفداری کشورهای که اونا رو کشتند بکونیم منتظرتم دوستدار شما سربازان کورش بزرگ
    سلام ... این ها هنوز نتونستن به این سوال ساده جواب بدن که چرا این انقلاب دوستی و امام دوستی شما، با استقبال دشمنان قسم خورده ی ما مواجه میشه؟! ... امام که خار چشم همونایی بود که امروز دارن تحویلتون میگیرن... جالبه که این موضوع خیلی مهم به عمد نادیده گرفته میشه و جواب درست و حسابی داده نمیشه ... ... ... و هُم لایعقلون!
  • حمید بناء
  • سلام
    اسلام ابو سفیانی این روزها خودنمایی می کند .
    بعضی از این خان الاسلامها از اول هم اسلامشان دروغین بوده است .
    یا علی (ع)
    سلام دوست خوبم
    اولین بار است که می بینم تو بلاگتون مستقیم از کسی نقدمی کنین والبته محتاطانه و خیلی خوب این کارو انجام دادین 
    16 آذر شاهد صحنه هایی بودیم که دلمان را به درد آورد و چشمانمان را بارانی.... و خدا از دل مهدی (عج) و رهبر عزیزمان خبر دارد .
    و ار همه بدترنامه ی این جناب شیخ به مسئول صداو سیما بود . 
    خداوند به همه ما تقوی و بصیرت سیاسی عنایت فرماید
    یا علی
    کوچیکم حاج آقا
    گیر دادین به کروبی بیچاره بابا آقای کروبی از بچگی دوست داشته رئیس جمهور بشه شما چقدر شهریه می گیری
    70 تومن بزار روش بد بود مگه حالا احمدی نژاد چی؟؟؟
    دارم چرت می گم ببخشید حال می کنم با نکاتتون 
    یا حق
    حاج آقا سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
    تقبل الله 
    خیلی مخلصیم 
    یک نکته و اون اینکه آقای کروبی از همون قدیما مقدارکی چیز میزدن!!! شما اگه مشروح مذاکرات شورای بازنگری قانون اساسی در سال 1368 رو بخونید متوجه خواهید شد . ایشون از همون موقع به صراحت در مخالفت با افزایش اختیارات رهبری در قانون اساسیه و ...
  • سربازان کوروش
  • بالایی رو تند تند نوشتم اشتباه زیاد داره
    درود بر دوست ایرانی می دونی دوست ایرانی. چرا جوانان ایرانی را این گونه می زنند و شما ها چرا چیزیی نمی گید ولی جوانان غزه و یمن تا چیزی میشه شما ها همدرد اونایید. فلسطینیی که 8سال جوانا رشید ما رو همراه عراق به خاک و خون کشیده بود و شکنجه هاشون رو که یادتون نرفته شکنجه های صدام.
    اونا دینشون وهابی است یعنی اعتقاد دارن اگه 7شیعه بکوشند میرند بهشت ولی شما از اونا دفاع می کنید باید از ایرانی بودنمون دفاع کنیم فرقی نمی کنه اسراییل یا کشورهای غربی و یا این عربا. 
    جوانان ایران پاینده هستند و مثل شهیدان 8سال دفاع مقدس ایستاده اند و نمی گذاریم خون شهیدان فراموش بشه و طرفداری کشورهای که اونا رو کشتند رانکنید ما نمی گذاریم خون شهیدان از بین بره منتظرتم لینکتم کردم دوست خوب.
    دوستدار شما سربازان کورش بزرگ
  • ما برای فردا
  • سرباز کوروش بدان، که ایرانی و آن هم مسلمان همیشه به سخاوت و بخشایشگری و دستگیری از مظلومان طلایه دار بوده؛ حتی اگر او دشمنش باشد
    مولای متقیان نیز چنین بوده، حتی برای قاتل خود و ...
    زیاد چیز عجیب و غریبی نیست!!!
    اما آقا کروبی رو بی خیالش بشین، این شخص و اینچنین شخصیتهایی معلوم الحالند؛
    من تعجب می کنم که چرا هیچ تدبیری برای میرحسین و این شازده (کروبی) اندیشه نمیشه؛
    مگر تو 16 آذر بر و بچ نگفتن:
    بسیجی هنوز زنده است، کروبی، موسوی این آخرین پیام است!!!

    بازی رو میرحسین و کروبی می بازند؛
    ضررش را مردم ایران و جامعه اسلامی می بیند

    خدا بیامرزد امامون رو
    و توفیق عنایت کند رهبری معظم را

    خدانگهدار
  • سید مقداد
  • سایت اینترنتی بی بی سی که به همراه شبکه ماهواره ای آن از چندین روز پیش از 16 آذر با انتشار اخبار، گزارش و مطالب مغرضانه و جهت دار سعی در تغییر ماهیت روز دانشجو داشت و دانشجویان را به اغتشاش و آشوب دعوت می کرد، به اقدام روشنگرانه صداوسیما در افشای ماهیت مدعیان خط امام (ره) حمله کرد.
    این سایت که مستقیماً با بودجه استعمار پیر اداره می شود، روز گذشته با انتشار عکس امام (ره) مطلبی را ذیل عنوان «انتقاد از پخش فیلم تلویزیونی اهانت به عکس آیت الله خمینی» منتشر کرد و از صداوسیما بخاطر پخش تصاویر اهانت حامیان موسوی به امام خمینی(ره) انتقاد کرد!
    اتاق فرمان آشوب های انتخاباتی در گزارش خود با استناد به نامه نگاری های موسسه تنظیم و نشر آثار امام و مهدی کروبی به ضرغامی، تصاویر پخش شده را جعلی خواند. نکته جالب و مشترک در موضع موسسه حفظ آثار امام، کروبی و بی بی سی نسبت به این حرکت موهن آن است که هیچکدام اصل ماجرا و توهین کنندگان را مورد عتاب و خطاب قرار نداده و همگی صدا و سیما را محکوم کرده اند که تنها جرم آن افشای ماهیت این مدعیان ناسپاس و دروغگوی خط امام است. در حالی که تا دیروز یکی از اتهامات رسانه ملی سانسور خبرها بود، دلسوزی بی بی سی برای حفظ حریم امام(ره)، ماهیت مدعیان خط امام را بیش از پیش روشن می کند!
    (برگرفته از روزنامه کیهان)
  • ۩ حکمت، حکایت، روایت ۩
  • سلام ... ارادتمند
    "در باب ولایت، دو قلمرو اساسى هست: یکى قلمرو نفس انسانى است که انسان بتواند اراده الهى را بر نفس خودش ولایت بدهد و نفس خود را داخل ولایت اللَّه کند.
    مرحله دوم این است که محیط زندگى را در ولایت‏ اللَّه داخل کند. یعنى جامعه، با ولایت الهى حرکت کند."

    سلام پسر عموی بزرگوار
    خوشحال شدم وبت را دیدم. هم قشنگه هم با محتوا. ان شاءالله خدا بهت توفیق بده تا ادامه بدهی.
    ما هم در کلام رهبر سیر میکنیم و در کلامش... منتشر 
    التماس دعا 
    یا علی
  • سید محسن حیدری
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    سید مقدام جان 
    به نظر من شما مطالب وبلاگتون رو به خاطر چند نفر بی ارزش مثل کروووبی و چه بدونم موسوی و این بچه کوچولوها پر نکنید چون فایده نداره
    شما در مورد دعا برای ظهور حضرت مهدی)عج( بنویس و اداب اون
    چون اگه ایشون باید نه موسوی وکروبی میمونن که بخوان دهن کجی بکنن نه هیچ کس دیگه.
    البته اینو نوشتم چون از مطالب مهدویت شما خیلی خوشم اومد. با عرض پوزش از رووک گویی ام.
    اللهم عجل لولیک الفرج
    در ضمن انشالله نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضرت آیت الله سید علی خامنه ای
    زیر سایه حضرت مهدی )(عج( حفظ بمونه.
  • سید محسن حیدری
  • در مورد نظر قبلیم 
    اصلاح میکنم که من با این مطلبتون بسیار موافقم
    عرض سلام 
    من این جور حرفا رو کم و بیش قبول دارم . اگه دعوای این سیاسیون نبود الان وضعیت مملکت چنین نبود . مگه نه ؟
    سلام دوست مهربون روحانی
    خواستم احوال پرسی کنم و اطلاع بدم که به روزم
    راستی شما دیروز دیدار با مقام معظم رهبری حضور داشتین؟
    سلام بزرگوار

    سلامت وشاد باشید

    خیلی زیبا بود زیباتر از همیشه ، دست مریزاد، 

    نمیدانم که هستم یا چه هستم/// نمیدانم که از جام که مستم

    در این بتخانه حیرانم خدایا/// هزاران بت به جایت می پرستم

    دمی بر مال و ثروت سجده کردم /// دمی دل را به مه رویی ببستم

    غلام حلقه بر گوشی شدم من /// چو شهرت آمد و قدرت به دستم

    برد گر علم و دانش شهرتم را /// به آفاق عوالم باز پستم

    منم آن قطره ی ناپاک و بدبو /// که بر بالای خودخواهی نشستم

    ز بتها فارغم آندم که بینم/// خودم را ، این " بت اکبر" شکستم

    موفق و پاینده باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">