چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

6ـ به جهان از بالا نگاه کن

 نگاه ما به تاریخ پیامبران، نگاهی درست و دقیق است. از نگاه ما جهان در دوران حضرت نوح، یا حضرت موسی (علیهم السلام) جبهه درگیری حق با باطل بود. در هنگام بررسی تاریخ، و به ویژه تاریخ پیامبران، آن چیزی که نگاه ما به آن حساس است، مسئله حق و باطل است، چرا که حساسیت­های دروغین و کاذب دیگری که راهزن و گمراه کننده­اند، وجود ندارند. ما هیچ دوست و آشنا و منافع شخصی در تاریخ نداریم، تا به آنها دل­بسته شویم و نگاه حق­محورمان کم­سو شود. ازاین­رو است که مواضع و دیدگاه­ها و جانب­داریهای تاریخی ما معمولا درست و به­جا است.

اما همین ما که سراسرِ طرفداری­ها و جانب­داری­های تاریخی­مان درست است، وقتی که به زمان حال و مسائل کنونی می­رسیم، سردرگم می­شویم و آن نگاه روشن و شفاف را از دست می­دهیم. چرا؟

پاسخ روشن است. ما با همان نگاه حق­محوری که با آن به تاریخ نگاه می­کردیم، به امروز نگاه نمی­کنیم. برای پیدا کردن همان دید روشن نسبت به حال، چاره­ای جز این نیست که با همان چشم تاریخ­نگرمان به حال بنگریم. این چشم، همان چشمی است که به حق و باطل حساس بوده است.

باید از محدوده­ی خود و دوستان و خانواده و خاندان و شهر و کشور، فراتر رفت و به جهان از بالا نگاه کرد. سراسر جهان جبهه­ی درگیری حق با باطل است. اگر کسی دوست­دار حق شد، حق را در هر کجا که باشد، یاور خواهد بود، و با باطل، در هر کجا که باشد، دشمنی خواهد ورزید.

این نگاه، همان بصیرتی را که مقام معظم رهبری از جوانان خواسته است، به ارمغان می­آورد. با چنین نگاهی، دیگر انسان به این راحتی­ها حرفی نمی­زند و کاری نمی­کند که همه­ی دشمنان برای او سوت و کف بکشند و باز او خیال کند که دل­سوز اسلام و نظام است!   

  • سید مقدام حیدری

باطل

تاریخ

حق

بصیرت

نظرات  (۳)

  • سید مقداد حیدری
  •  ﴿قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُم بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالاً * الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیهُُمْ فىِ الحَْیَوةِ الدُّنْیَا وَ هُمْ یحَْسَبُونَ أَنهَُّمْ یحُْسِنُونَ صُنْعًا﴾
    (بگو: آیا شما را از زیانکارترین مردم آگاه گردانم؟ آنان که کوشش‏هایشان در زندگانى دنیا تباه شده است ولى خود گمان مى‏برند که نیکوکارند)
    سلام
    خسته نباشید
    وبلاگ خیلی جالبی داری با مطالب بسیار خوب و آموزنده
    امیدوارم همیشه در کارها موفق باشی و این راه را با عشق و توکل به خدا و پیروی از ولایت ادامه دهی
     کسانی میتوانند گرداننده باشند که درگردونه نباشند وکسانی میتوانند از دنیا بهره
    بگیرند وبر دنیا حاکم باشندکه از دنیا بزرگتر شده باشند و از دنیا بیرون، وگرنه کف موج، حاکم دریا نیست که بازیچه نسیمها ست .
    خسته گی از آن دشمنان.
    امیدوارم دست یار همراهتان باشد..
    علی مدد
     کم نیستن افرادی که سعی می کنن از بالا نگاه کنن به قضایا ولی نتیجه ای که میگیرن با شما یکی نیست . علتش حب و بغض و منافع شخصی هم نیست .
    یک قاضی هر چه قدر هم که عادل باشه . موظفه بر اساس ادله حکم صادر کنه .و هیچ تبعیضی هم حق نداره بکنه حتی اگر یک طر فاین قضیه حضرت علی باشه قاضی باید به ادله استناد کنه .
    اما این قاضی اگه اطالاعات و داده های کمی بهش برسه و یا اطلاعات غلطی بهش برسه باوجود اینکه به دنبال حق ولی ممکنه نتیجه ی غلطی بگیره .
    توی اوضاع کنونی هم اطلاعات مخدوش ، و رسیدن به نتیجه خیلی پیچیده و سخت شده .برای همینم خیلی ترجیح دادن قضایا کاملا 2 قطبی بشه . یه جبهه بشه جبهه ی حق مطلق و جبهه ی دیگه بشه جبهه ی باطل مطلق . اینجوری انتخاب بینشون راحت تره .
    در صورتی که از دید من امروزه فضا سیاه و سفید نیست . فضا خاکستریه . گرچه اشتباهات همه طرفها به یک اندازه نیست ولی این روزها ما دیگه طرفی رو نداریم که خالی از اشتباهات باشه .اون هم اشتباهات فاحش و تاثیر گذار .
    اون اقایونی هم که ادعای دلسوزی می کنن هم با توجه به اون اطلاعاتی که دارن تحلیلی می کنن و فعلی ازشون سر می زنه . و صرف خوشایند بودن یا نبودن اون کار برای غررب نشونهی درستی و غلطی کارها نیست . چرا که هیچ کس بیشتر از غرب از کش دار شدن جنگ ایران و عراق خوشحال نبود و اگه ملاکمون عکس العمل و خوشحالی غرب باشه اینجوری خیلی از مسئولین و بزرگان رو باید بگیم غربین حتی امام خمینی رو

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">