چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

26ـ حواست باشد که داری با امام زمان نامه نگاری می کنی

روشن است که هم مؤمن و هم منافق کارهای خوبی را انجام می­دهند و از کارهای بدی خودداری می­کنند. هر دوی اینها هم در تلاشند که کارهای خوبشان را بهتر سازند. اما مؤمن همواره به باطن عمل می­اندیشد و منافق به ظاهرش. منافق تنها اعضای ظاهری بدنش را وارسی می­کند و مؤمن به قلب هم توجه می­کند.

مرز بین منافق و مؤمن هم معلوم است که معلوم نیست. هر مؤمنی شاید رگه­هایی از نفاق در دلش باشد و بسیاری از منافقان ایمانکی در ته دل دارند. بنابراین بین مؤمن کامل و منافق کامل، فاصله بسیار است. مؤمن هر چند که مقام بلندی داشته باشد، باز می­تواند بیشتر پیشرفت کند و منافق هم هر چقدر پست و حقیر باشد، باز برای فرورفتنش جا هست. برخی انسان­ها به سوی نفاق و کفر محض پیش می­روند و برخی دیگر راه ایمان کامل را در پیش گرفته­اند و برخی هم هر روز به یک جهت...

خلاصه این که راه باز است و جاده دراز؛ هر چه بخواهیم می­توانیم پیشرفت کنیم و اعمال صالح­مان را بهتر انجام دهیم و به قیمتشان بیافزاییم. هر چه عملی را زیباتر کنیم، باز می­توان زیباترش کرد... خوش به حال کسانی که به فکر حرکتی این­چنین­اند.

در روایات آمده است که هفته­ای دو بار، نامه­ی اعمالمان نزد امام زمان می­رود و او از ریز و درشت هر آن چه کردیم و نکردیم، آگاه می­شود.

حتما انگیزه و نیت کارهایمان هم در پاورقی یا جای دیگری از پرونده درج شده است، و باز حتما امام زمان به این توضیحات اهمیت خواهد داد.

این اطلاعات اگر چه ترجمه­ی صریح آیات و روایات نیست، ولی نتیجه­ی تأملی کوتاه و نه چندان عمیق در روایات است.

گویی ما ناچاریم که هر هفته نامه­ای به امام زمان بفرستیم و با او نامه­نگاری کنیم، اما بر خلاف دیگر نامه­ها که با قلم و خودکار نوشته می­شوند، این یکی را باید با اعمالمان بنویسیم... پس در حقیقت کارهای روز و شب ما واژگانی هستند که نامه­ی ما به امام زمان را تشکیل می­دهند.

بعضی­ها این حقیقت را درک کرده­اند و شب و روز با آن زندگی می­کنند و نامه­ی اعمالشان عبارت از نامه­ای عاشقانه به امام زمان است. چنین انسان­هایی هر کار خوبی را که انجام می­دهند، برای این می­کنند که امام خوشحال شود، و به این جهت کارهای بد را ترک می­کنند که امام ناراحت نشود.

نامه­ی اعمال اینها وقتی با نیت کارهایشان تنظیم می­شود، چنان زیبا و عاشقانه خواهد شد که می­توان همه­ی عبارات و صفحات آن را در یک جمله خلاصه کرد: امام زمان دوستت دارم.   

نظرات  (۷)

  • حمید بناء
  • سلام
    خدایا ما را از نمازگزاران قرار بده .
    یا علی (ع)
    فکر می کنم مشکل در واجب بودن نماز و تکراری بودن اونه ( به ظاهر) فرض بگیریم همه ی ماه ها محرم بود اون موقع به نظرتون اوضاع این مراسم عزاداری فرق نمی کرد ؟
    به نظرم باید ما باید با یه سری روحیه ها تو خودمون مبارزه کنیم و معرفتمون رو نسبت به این عمل به ظاهر تکراری بالا ببریم ولی راهش چیه دیگه شما باید کمکمون کنید .
    حالا که فهمیدیم تحصیلات حوزوی دارین یه سوال دیگه برای بالا بردن صبر و استقانت در مسیر بندگی چه باید کرد ؟ انگیزه نه تنها برای انجام نمام و کمال واجبات بلکه دائم الذکر بئدن و دنبال گره های محبتی بین خود و خدا بودن !
    یه موقع هایی آدم هی یه دری و می کوبه نه واسه چیزی واسه نزدیک تر شدن به خدا ولی یه موقعی دیگه می بینه نه مثل اینمه واسه ان حرفای گنده! کوچیکه و در واقع نه از خداوند بلکه از خودش نا امید می شه !
    دارو چی تجویز می فرمایید؟
    دوست عزیز کاش میشد یه نماز با معرفت به خدا بخونیم سالهای قبل وقتی به قم میومدم عشقم دیدن نماز آیت الله بهجت بود ولی امروز همه مجالس ما شده شور و سخنرانها کسانی هستند کم اطلاع به تاریخ قیام امام حسین (ع) امروز جای خالی منبر رو حانیون با تزکیه و مهذب به خوبی حس میشود به نظرم مداح هر چند خوب نباید سخنرانی کنه همانطور که امام بزرگوار فر مودند در جایی که روحانی معمم هست نباید به غیر معمم اقتدا کرد
    در مورد مسائل سیاسی با نظرات شما موافق نیستم ولی برای شما و سایر دوستانتان آرزوی بهترین خوبیها رو دارم
    سلام
    ان شا,الله وقتی نامه اعمال ما بدست آن بزرگوار برسه خوشحال بشن و ما که خودومونو شیعه می دونیم باعث نشیم که آن حضرت از دستمون ناراحت بشه
    تو که یک گوشه چشمت غم عالم ببرد حیف باشد که تو باشی و مرا غم ببرد

    از این که به وبم سر زدین ممنون
    اللهم عجل لولیک الفرج
    التماس دعا
    سلام علیکم سیّد بزرگوار
    ممنونم از حضور شریفتان
    آشنایی با شما روحانی بزرگوار و خواندن مطالب ارزشمندتان برای بنده افتخار است
    برخی مطالب را خواندم و ان شاء الله توفیق باشد پس از این بیشتر از نوشته های شما بهره مند شوم
    با اجازه وبلاگتان را لینک نمودم
    ان شاء الله مشمول توجهات خاص چشم خدا (عج) باشید

    التماس دعا
    در پناه خدا
  • سید مجتبی
  • سلام سید جان مشهد دعات کردم و از همه مهمتر اینکه مشهد داشتم به چیزی فکر میکردم که الان میبینم شما اونو به تحریر در اوردی
    موفق باشی
    التماس دعا
    سلام
    در مورد انگیزه های معنوی و این مطلبی که نوشته بودین خیلی فکر کردم دیدم این نگاه در مورد نامه اعمال یه انگیزه محبتی خوبی می تونه باشه ولی غیر مستقیمه .
    یعنی تجربه اش کردم و نه که نتیجه نداشته اون مزاحمی که تو وجودم بوده این شرمندگی رو کمرنگ کرده .
    این نا امیدی شاید از سستی... نه شاید از کم صبری و بی تجربگی ... غفلت ....نمیدونم میگن تا درد و نشناسی واسش درمون پیدا نمیشه البته فکر کنم به قول خودتون یه دصدی از همش تو همه مون هست
    به هر صورت منتظر تیتر های بعدی تون می مونم
    ضمنا دیدم تو دسته بندی موضوعات "یک دقیقه تفکر "هم گذاشتین باید عرض کنم تمام مطالب وبلاگ شما آدم رو به فکر وا می داره و اساسا شما یه مبلغ مجازی موفق هستید
    خیلی التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">