چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

14ـ یک نامه اداری به خدا

بسمه تعالی

جناب آقای .......... ، رئیس کل اداره .......... سلام علیکم.

با احترام، عرض می­کنم: از آنجا که اینجانب علاقه­ی خاصی به معاون اولتان دارم، خواهش می­کنم که لطف و عنایت سرشار و پیوسته­ای به ایشان داشته باشید و امکانات و اختیارات بسیاری در اختیار او قرار دهید.

با تشکر، مشهدی صفر، آبدارچی

این نامه­ی اداری را که می­بینید، نامه­ای است که مسئول دبیرخانه­ی یکی از اداره­های مریخ، به من نشان داد. پس از این که نامه را خواندم، او ادامه داد: واکنش رئیس اداره و معاون اولش نیز بسیار دیدنی بود. آنها با احترام و قدردانی بسیاری با این نامه برخورد کردند و هم رئیس و هم معاون او از آبدارچی خیلی تشکر کردند.

از این جالب­تر این که این آقا به من خبر داد که چنین نامه­هایی بین همه­ی کارمندان، در اداره­ی ما کاملا مرسوم و متداول است و دبیرخانه از چنین نامه­هایی پر است!

از او پرسیدم، چطور چنین فضایی در اداره­تان درست شده است؟

گفت: تا کارمندان اداره احساس حقارت نکنند و احساس بزرگی کنند.

بعد با کلی پز و افاده رو به من کرد و پرسید: تو زمین شما، آدم­های پایین دستی می­توانند از این کارها بکنند؟

گفتم: بله می توانند. اتفاقا یکی از این نامه­ها تو جیبم هست. بفرمایید.

نامه را از دستم گرفت و خواند: اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه فی هذه الساعة وفی کل ساعة ولیا وحافظا وقائدا وناصرا ودلیلا وعینا حتی تسکنه أرضک طوعا وتمتعه فیها طویلا.

نظرات  (۳)

  سلام سید
جالب بود,
راستی مگه تو مریخ مشهد هست که آبدارچیشون مشهدیه؟
  • یکی همین نزدیکیها
  •   سلام خسته نباشی.
    خیلی خوب بود.خوشم اومد.
    ای کاش ما هم قدر این ارزشی که برامون قائل شدند که اجازه داریم در مورد امام زمان بزرگ با خدای بزرگتر از او صحبت کنیم را بدانیم.اینجوری خودمون هم محبوبتر میشیمو حتما تهش یه چیزی به خودمون هم میماسه.
  • بانــو زهـــره
  • سلام جالب بود ؛ ولی جواب این جمله :

    از او پرسیدم، چطور چنین فضایی در اداره­تان درست شده است؟

    اصلا خوب داده نشده !!!!!!

    گفت: تا کارمندان اداره احساس حقارت نکنند و احساس بزرگی کنند.

    شما نوشتید چطور ؟

    ولی در جواب ، پاسخ "چرا چنین فضایی ... " رو دادید !



    پاسخ:
    علیکم السلام 
    مرا به یاد پستهای قدیمی ام انداختید.
    از دقت نظرتان ممنونم.
    چشم سعی می کنم کمی اصلاحش کنم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">