چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

104ـ همسایه آبروداری کن

روز قیامت روزی است که خیلیها در آن دو دستی بر سر خود خواهند کوبید؛ هر کس به روش خود، یکی محکمتر یکی آرامتر، یکی بیشتر یکی کمتر، یکی به این دلیل یکی به آن دلیل...

یکی از آن دلیلها ممکن است این باشد که در آن گیر و دار حساب و کتاب روز قیامت سرانجام لطف خدا شامل حالم شود و اهل بیت شفاعتم کنند و بالأخره گذرنامه بگیرم که بروم بهشت. من هم شاد و شنگول و خرم، جشن و شادی کنم و به همه عالم و آدم پز بدهم که ایها الناس، من هم بهشتی شده ام...

ناگهان در آن شلوغی روز قیامت، چشمم به یک جوان والا مقام و بلند مرتبه ای می افتد که سراسر پز و افاده هایم در برابر او به تواضع و فروتنی تبدیل می شود. تعجب می کنم از این همه نور و زیبایی و شکوه و جلال و مقام. ابهتش سراسر وجودم را می گیرد. به حال او غبطه می خورم و با احترام کامل به او می گویم: ای ولی خدا تو کیسی، در دنیا چه کاره بودی، چگونه به این مقام رسیدی؟ 

و او پاسخ می دهد: من یک جوان سیه چرده و فقیر آفریقایی بودم. کارم کارگری بود. در کل عمرم فقط یک بار توفیق پیدا کردم و حرم حضرت معصومه را زیارت کردم. در آن زیارت به حضرت معصومه عرض کردم: خانم، من یک خواسته مهم دارم، ولی فرصتی ندارم که هر روز بیایم و آن را از شما درخواست کنم. شاید این اولین و آخرین باری باشد که به زیارت شما می آیم، پس جوری گوش کنید و تحویل بگیرید که دیگر نیاز به یادآوری نباشد. خانم من، می خواهم یکی از سربازان امام زمانم باشم. می خواهم در انقلاب مهدی سهمی داشته باشم، می خواهم زیر پرچم ایشان جنگ کنم و به شهادت برسم... بعدها آقا ظهور کرد و من هم پای رکاب ایشان به شهادت رسیدم. بعد از شهادتم متوجه شدم که آن همه توفیق به خاطر لطف و عنایت حضرت معصومه بود. همان یک زیارت کار خودش را کرد...

اینجاست که جا دارد آدم  قبل از وارد شدن به بهشت، دو دستی محکم بر سر خود بکوبد و بعد برود بهشت. به ویژه اگر مانند من بیچاره در شهر قم زندگی می کرد. روز قیامت همه اهل محشر می بینند و می فهمند که یک عمر، همسایه حضرت معصومه بودم. همسایه جان! آبروداری کن. 

 

نظرات  (۲۰)

  • مجتبی خالصی
  • سلام سید عزیز
    ارادتمند
    مبارک باشه
    حتما استفاده می کنیم
    یاعلی
     
    پاسخ:
    علیکم السلام آقای خاصی
    از لطف بی دریغ و همیشگی تان ممنونم.
    زنده باشید.
  • حی علی الجهاد
  •  این همسایه ما آن‌قدر کریم و رئوف و عزیز است که قطعا آبروداری می‌کند، اما مسئله این‌جاست که در آن صورت باز هم شرمنده می‌شویم ...

     

    آدرس‌تون رو اصلاح کردم.

    مبارک باشه و موید باشید.

    یاعلی

    پاسخ:
    کلا همه جوره ما شرمنده هستیم، ولی ان شاء الله شرمندگی شیرین داشته باشیم نه شرمندگی تلخ.
    خیلی خوش اومدید.
    متشکرم از لطفتون.

     سلام

    وبلاگ جدید مبارک

    متن تکان دهنده ای بود

    امثال بنده که خیلی به حضرت معصومه جفا می کنیم در کنار اب دریا هستیم و از تشنگی در حال مردن و نابودی

    ما که از خودمون نا امیدیم فقط چشم امید به کرم و بزرگواری و بخشش حضرت معصومه داریم

    پاسخ:
    به به آقا سید عزیز.
    علیکم السلام. 
    خیلی ممنون. دست شما درد نکنه. دعا کنید، هر چه زودتر بتوانم همه یادداشتها را منتقل کنم.
    یواش یواش داشت دلم تنگ می شد برای نظرهای قشنگ و شیرین شما.
    خیلی خوشحالمون کردید.
     سلام 
    وبلاگ جدید مبـــــــــارک 

    مطلــبتون بسیار عالی بود و حظ بردیم.

    ان شالله شفاعت و نگاه ویژه خانم شامل حالتون باشه 
    التماس دعا
    یاعلی
    پاسخ:
    علیکم السلام دوست عزیز
    از حضور و تبریک و اظهار لطفتون ممنونم. 
    ان شاء الله شفاعت ویژه حضرت معصومه شامل حال شما هم باشد.
    زنده باشید.
  • شمع های سوخته
  • سلام..... و همچنان باید گازید.... دعا کن
    پاسخ:
    علیکم السلام
    یعنی چی؟
     سلام بر همکار بزرگوار
    منزل جدید مبارک
    ان شاءالله از نوشته هاتون به خوبی استفاده کنیم .. مثل قبلا ..
    التماس دعا

    پاسخ:
    علیکم السلام.
    خیلی ممنون از تبریکتون.
    لطف کردید تشریف آوردید.
     یعنی به نظر خودت با حمایتی که از ظالم میکنی بهشتم میری؟!
    دست از حمایت ظالمی که غم مردم ندارد بردار، شاید بانو بهت نظر کنه.
    اما تو نونتو از مفت خوری در میاری، کی میدونی کار و زحمت چیه، مجبوری از صاحب قدرت حمایت کنی هرچند ظالم باشه.
    یه روز امتحان کن، برو کار کن نون حلال ببر سر سفره خیلی حال میده.
    اگه ازت پرسیدن کی هستی بگو معلم کودکان استثنایی تو فلان ده، نگو نوکرسید علی
    پاسخ:
    خدا را شکر می کنم که در مسیری قدم برمی دارم و ولایت آقایی را پذیرفتم که آنانی که چنین راهی را بر نمی تابند، بیشتر ما را مسخره می کنند و توهین می کنند و تهمت می زنند؛ تا استدلالی بیاورند و اشکال جون داری مطرح کنند.
    اگر رهبر من غم مردم را ندارد و دست از ولایت او بردارم، آن گاه به ولایت که چنگ بزنم و از کی حمایت کنم؟ از انگلیس؟ یا آمریکا و اسرائیل؟
    من شما را نمی شناسم ولی برگرد به مواضع و حرفهایی که در مسائل مختلف سیاسی تا کنون زده ای نگاه کن. حتما خواهی دید که بسیاری از مواضعت خواسته یا ناخواسته به نفع آمریکا و اسرائیل تمام شده است. آن گاه بگو ببینم آمریکا و اسرائیل غم مردم را دارند؟  
     سلام و درود؛

    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/16977
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی

     اگه "معلم کودکان استثنایی تو فلان ده" و نون از زحمت خود خوردن حمایت از آمریکاست، من آمریکاییم.
    همین که 90% دوستای زحمت کش پزشک و تحصیل کرده من تو خونه اجاره هستن و نصف حقوقشون میره اجاره خونه. و 10% دیگه از بسیج زمین گرفتن یعنی تف به شرف من.
    تو خوب باش و نوکر سید علی، فقط یه پیشنهاد، پیش از اینکه روزحساب برسه فکر یه جوابی باش، چون مطمئنم ازت می پرسن. خود بانو حساب اونای که محروم از تحصیل کردین همون مادر دوبچه که تو زندان کردین و زجری که به بوشهر رو خوزستان دادین و همون پدری که بهش اجازه دیدن تک پسرشو ندادین از تون میگیره.
    پاسخ:
    من به کار و شغل شما کاری ندارم. اما آمریکا و اسرائیل فعلا کلی دارند زحمت می کشند که جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری را ظالم نشان دهند که شما هم همین کار را دارید می کنید.
    این یک قاعده است که خوب است به آن توجه کنید. هیچ وقت مواضع جبهه حق با جبهه باطل این قدر شبیه هم نمی شود.

    سلام؛

    آقا سید به خانم بگید من دلم امام رضا میخواد... به خدا دلتنگ امام رضام.... 

    پاسخ:
    علیکم السلام.
    من هم همین طور، حسابی دلم تنگ شده عزیز. ولی به روی چشم.
     آقا گوگل رو فیلتر کردن، که مشخصا جلوگیری از دانستن، به نظرت ظلم به مردم نیست؟
     آقا گوگل رو فیلتر کردن، که به طور مشخص جلوگیری از دانستن مردم، اینم ظلم نیست؟
    پاسخ:
    دوست عزیز.
    حمایت و دفاع از نظام جمهوری اسلامی، در گرو این نیست که هیچ خطا و اشتباه و ظلمی در آن صورت نگیرد، در گرو مشروع بودن و الهی بودن این حکومت است. ما از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کنیم، چون نظام اسلامی و مشروعی است. حاکمش یک فقیه عادل عالم است. خدا ترس است...
    اما چه کسی منکر است که در دولت و مجلس و دادگاه های این نظام، ممکن است خطایی رخ دهد و حق کسی پایمال شود؟ این چیزها که وجود دارد.
    مگر شما تا گناهی از کسی ببینی او را کافر به حساب می آوری و از دایره اسلام خارجش می کنی؟!
    دیگر این که واقعا نامردی و تنگ نظری است که ما توقع داشته باشیم، آقا در هر کوچک و بزرگی در این مملکت دخالت کند و اجازه تکان خوردن و نفس کشیدن به مسؤولان و متصدیان و دست اندر کاران ندهد.
    آقا که دیکتاتور نیست. او به تصمیم مسؤولان احترام می گذارد و به آنها میدان می دهد که کارشان را بر اساس عقل و درایت و مصلحت سنجیشان انجام دهند. ولی همواره به مسؤولان برای آزمایش و خطا میدان می دهد. به مردم هم بسیار میدان می دهد تا در مسائل جاری کشور مؤثر باشند. حتی اگر رئیس جمهوری را انتخاب کنند که ولی فقیه نپسندد، او به مردم احترام می گذارد، و بر خلاف دلش رئیس جمهور منتخب مردم را تنفیذ می کند. نظآم ولائی این گونه اداره می شود. البته بله، گاهی هم اگر احساس خطری کند، مستقیما دخالت می کند و وارد کار اجرایی یا قانونگذاری یا قضایی می شود.
    شما باید دائم از خودتان بپرسید که خوب، دشمنی با این نظام و تضعیف این نظام که نفی این نظام را هدف گرفته است، در واقع خدمت به کدام نظام است؟ کدام نظام را اثبات می کند؟ جایگزین این نظام چیست؟
    شما فرمودید که من معلم هستم. پس اصولا با فکر و استدلال و تأمل و تدبر آشنایید. به من بگویید اگر فعالیت و موضعگیریهایتان در راستای تحقق عدالت و نفی ظلم است، چگونه دقیقا با مواضع آمریکا و اسرائیل سازگار شده است؟ این نوبر از کجا آمده است؟ من در هر باری که پاسختان را دادم، این حقیقت تلخ را به شما گوشزد کردم که این چه حقی است و این چه عدالتی است که درست و دربست و کاملا منطبق با خواسته های آمریکا و اسرائیل است؟ و از این سؤال کلیدی نباید گذشت.
    من می توانستم راحت به شما بگویم که فیلتر کردن اقدامی برای مبارزه با اسرائیل است. اما خواستم مبنایی پاسختان دهم که گیرم این اقدام، اقدام نادرستی بود، آن وقت چه؟! چه چیزی ثابت می شود؟!
    آیا این ثابت می شود که این نظام، ظالم و طاغوتی است و باید با آن مبارزه کرد؟! آن وقت سوت و کف زدن اسرائیل این وسط را چگونه حل می کنید؟
     
     به هر حال از اینکه مثل بقیه رفقات بدو بیراه نمیگی ممنونم، ولی من هرچی فکر میکنم ربط گوگول و اسرائیل نمی دونم. و اگه اینکه شما هم قبول نمیکنید که مردم خیلی بیشتر از حر زمانی زیر فشار هستند و بیشترشم به خاطر دولت به همون اندازه عجیب.
    در آخرم آقا من هیچ علاقه ای به اسرائیل و آمیکا ندارم، که عموم هم شهیده، بد جوری به همه میگین اسرائیلی. خدا بد جوری اصرار کرده که تهمت نزنید!
    پاسخ:
     خواهش می کنم دوست عزیز، خدا را شکر که در وجودم میل و کششی به بد و بیراه گفتن نیست، و البته بنده این اخلاق را از حزب اللهی ها و رهبرمان یاد گرفتم. هر چند که یک صدم سعه صدر آقا و امام در وجود من نیست. کاش مانند حاج آقای ابوترابی می شدم. اخلاق آن مردِ بزرگ، عجیب بود.
    گوگل یک سایت صهیونیستی است. این روزها هم حامی پخش کلیپ موهن به پیامبر اعظم است. مسلمانها باید با این سایت مبارزه کنند. برآورد شده است که اگر همه مسلمانها یا دست کم مسلمانهای خاورمیانه به مدت فقط دو روز وارد این سایت نشوند، به مقدار 210 میلیون دولار ضرر  خواهد کرد. این روزها هزاران پیامک با زبانهای مختلف در سطح جهان منتشر شده است که از گوگل استفاده نکنید. این یک زهر چشم گرفتن از این سایت صهیونیستی است. البته شاید بهتر بود این قطع رابطه به صورت مردمی ادامه پیدا کند و خود دولت مستقیما وارد کار نمی شد، شاید، احتمالا. شاید هم کارش درست بود. نمی دانم. خیلی مهم نیست. فوقش می گوییم کارش غلط بود، همین.
    البته در عوض می توانید به جستجوگرهای دیگر مراجعه کنید، بسیاری از امکانات گوگل را می توان در دیگر موتورهای جستجو نیز یافت. پس خیلی جای نگرانی نیست.
    نکته دیگری که باید به عرض شما برسانم این است که شما باید اول تشخیص دهید، جبهه حق کجاست و جبهه باطل کجاست. همیشه این گونه بوده است که هم در جبهه حق کاستی و نقص و اشتباه و خطا وجود دارد، و هم در جبهه باطل زیبایی و خوبی و برخی نمودهای عدالت و برخی برخوردهای انسانی پیدا می شود. هنر این است که انسان بتواند در این گیرودار، جبهه حق را از جبهه باطل تشخیص دهد، و جبهه حق را تقویت کند و از آن حمایت کند، و با دلسوزی سعی کند که کاستیهایش به حد اقل برسد. و در مقابل با جبهه باطل درافتد و ستیز کند و آن را تضعیف کند.
    اشتباه شما اینجاست که به گونه ای درباره نظام جمهوری اسلامی و رهبر آن صحبت می کنید که گویا این نظام، جبهه باطل است، در حالی که به هیچ وجه چنین نیست. و اگر جبهه باطل بود هیچ، جا نداشت که شما به عموی شهیدتان افتخار کنید، چون اگر این نظام باطل بود، کار عموی شما هم باطل اندر باطل بود. من وقتی از این نظام دفاع می کنم، به این معنی است که این نظام بر حق است، بلکه مرکز جبهه حق علیه باطل است. درگیری میان ایران و آمریکا، دقیقا جنگ میان حق و باطل است. از این روست که من سنگ این نظام را به سینه می زنم و پای بیعت با رهبرم می ایستم.
    و در آخر من می دانم که شما هیچ ارتباطی با آمریکا و اسرائیل ندارید و اگر چنین نگاهی به شما داشتم هیچ گاه با شما با احترام صحبت نمی کردم. مسئله این است که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه در ماجرا باشیم و چه نباشیم، یا مواضعمان به نفع جبهه حق خواهد بود، یا باطل. بنابراین وقتی کسی از جبهه حق و پرجمدار جبهه حق بدش آمد و شروع به بدگویی از او کرد، ناخودآگاه مواضعش با جبهه باطل هماهنگ خواهد شد. هر چه هم تلاش کند، نمی تواند از این هماهنگی فرار کند.
    من هیچ گاه به شما نگفتم که اسرائیلی هستید، اما این نکته را خواستم گوشزد کنم که از کی تا حالا حق طلبان عالم و عدالت طلبان عالم و بندگان صالح خدا شبیه سران کفر و دشمنان اسلام صحبت می کنند؟! حرفم این است. این قاعده را باید فراموش نکنید که هر وقت مواضعمان و حرفهایمان با حرفهای دشمنان اسلام یکی شد، باید بدانیم که خطا کردیم و یک جای کارمان می لنگد.
    حرف من این است و سفت و محکم پایش ایستادم، و این تهمت نیست، هشدار است. هیچ کس منکر نیست که اسرائیل شدیدا با رهبر ما دشمن است. هیچ کس منکر نیست که اسرائیل شب و روز تلاش می کند که وجهه این نظام را خراب کند. البته اگر در جایی منظور خودم را خوب نرساندم و ناخواسته به شما تهمت زدم، معذرت می خواهم.
    به عنوان یک برادر کوچکتر خواهش می کنم، یک بار دیگر همه نظراتی را که تا کنون برایم نوشتید بخوانید. من دوست ندارم تهمتهایی که به بنده حقیر و رهبرم زدید را بشمارم. بخشیدمتان، اما بد نیست شما هم استغفار کنید.
     سلام علیکم.
    هفته دفاع مقدس و دهه کرامت و تبریک عرض میکنم.
    مطالبتون عالی بود .به وب ما هم سری بزنید.یازهراس
    پاسخ:
    علیکم السلام.
    من هم تبریک عرض می کنم.
    از نظر لطفتون ممنونم. ان شاء الله بازدید خواهم کرد.
    در وجودم میل و کششی به بد و بیراه گفتن نیست: in rooza basijia fohsh midan, baziasham khodam mishnasam ke namazam nemikhonan
     
    این روزها هم حامی پخش کلیپ موهن به پیامبر اعظم است: Tabligat eslami ro ham pakhsh mikoneh

    به مقدار 210 میلیون دولار ضرر  خواهد کرد: be hich vaj intouri nist, chon hich daramadi ya hata daftari ya emkan ertebat ba iran ro nadareh

    ظام جمهوری اسلامی و رهبر آن صحبت می کنید که گویا این نظام، جبهه باطل است: Hich
    enteghadi ro ghabol namikonid, harki e harfi bazaneh mireh zendan

    هیچ کس منکر نیست که اسرائیل شدیدا با رهبر ما دشمن است: Kamelan dorosteh


    bahs ma farsayeshi shode, behtareh tamoom beshe, dar akhar azat tashakor mikonam

     سلام

    جالب بود

    امیدوارم بتونم از راهنمایی هاتون استفاده ببرم

    shahidnadermoradi.blogfa.com

    پاسخ:
    علیکم السلام
    خیلی ممنون
     

    ( گوگل را تحریم کنید )  لطفا ین پیام را منتشر کنید

    قطعا ساخت فیلم موهن برای تخریب چهره پیامبر اکرم آزمون غیرتی است برای ما مسلمانان . مسلمانان باید غیرت خود را به خدا اثبات کنند تا خدا امام زمان و ناجی بشریت را برایمان بفرستد و اگر در قبال این قضیه بی تفاوت باشیم همان کردیم که کوفیان و شامیان با امام حسین کردند هر چند که تظاهرات در محکومیت ساخت فیلم موهن در ایران محدود شد به یک روز (بعد نماز جمعه) و چند پیرمرد و پیرزن ولی خوشبختانه در کشورهای مسلمان دیگر(مثل پاکستان و لیبی) سنگ تمام گذاشتند . خواهشی که از شما دارم این است که برای دفاع از دینمان چند عادت را که فکر نمیکنم فشاری بر زندگیمان بیاورد را برای همیشه تغییر دهیم .1- هنگام جستجو در اینترنت بجای استفاده از گوگل از سایر موتورهای جستجوگر مانند آلتاویستا استفاده کنیم که قویتر از گوگل نیز میباشد . تا با اینکار به شرکت گوگل که با توهین کنندگان به پیامبر همگام و همقدم شد سود مالی نرسانیم .2-بجای نوشابه کوکاکولا و پپسی که متعلق به صهیونیستهاست از نوشابه های ایرانی یا دلستر و دوغ استفاده کنیم 3- با ساختن جک برای اقوام مختلف ایرانی با صهیونیستها که هدفی جز تفرقه ندارند همگام نشویم . با تشکر

    پاسخ:
    خیلی ممنون.

    سلام

     

    خیلی خوب می نویسید!

    کثر الله امثالکم

    پاسخ:
    علیکم السلام
    خیلی ممنون. 
    بله آقا. از قدیم و ندیم گفتند: آواز دهل شنیدن از دور خوش است... 
    هیچی نگم بهتره.

    خیلی صبورانه برخورد میکنین. البته ان شاء الله شکسته نفسی کردین در مورد آواز دهل  و ...

    متن قشنگی بود و بحث جالبی!

    دوست دارم به این دوستمون بگم من پزشک هستم توی یه منطقه ی محروم. ولی بیشترین مایه ی مباهاتم بعد از سادات بودنم اینه که بگم عاشق سید علی هستم.

    کاش مطمئن بودم تو زمره ی یاراشون هستم...

    به هر حال نایب الزیاره ی من هم باشین. به خانم بگین حق خویشاوندی از همسایگی هم بیشتره تازه آبروی ما یه جورایی آبروی خودشونم هست. به خاطر آبروی حضرت زهرا دست من رو هم بگیرن.

    خدا دنبال بهونه برا بخشیدنه. اما از خدا و اولیا به این ماهی، توقع بخشش به تنهایی خسرانه. 

    امشب دلم خیلی برا خدا و آقا تنگ شده. 

    پاسخ:
    خواهش می کنم.
    ممنون از نظر لطفتون.
    ان شاء الله نایب الزیاره خواهم بود.
    سلام چه وبلاگ پر محتوایی ساختی امیدوارم موفق باشی
    اگه خاستی میتونیم تبادل لینک کنیم عنوان ما هست
    (معرفت انسان به خدا)[گل]

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">