چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

112ـ سهامدار حرم امام رضا

هر باری که با او به حرم امام رضا ـ علیه السلام ـ می رفتم، مقیّد بود که قبل از روبرو شدن با آقا، اول یک اسکناس هزاری یا دو هزاری در دفتر هدایا و نذورات حرم پرداخت کند و بعد نزد آقا برود و سلام و زیارت را شروع کند.

اوّل احتمال می دادم که چند ده هزار تومانی نذر امام رضا کرده و از قضا نذرش قبول شده و حاجتش روا گشته اما چون نمی تواند نذرش را جرینگی ادا کند، آن را قسط بندی کرده و خورد خورد به امام رضا تحویل می دهد.

بعدها احساس کردم که گویا نذر مذری در کار نیست، و انگار حاجت مزمن و مهمی دارد و با این کار می خواهد امام رضا را در رودربایستی بگذارد. 

بعد از چند سال باز توفیق نصیب شد و با هم رفتیم مشهدِ امام رضا. وارد حرم که شدیم، دیدم این رفیق ما باز مثل چند سال پیش مسیرش را سمت دفتر هدایا و نذورات کج کرد و یک اسکناس هزار تومانی از جیبش درآورد و تقدیم خادم کرد... . به او گفتم از آن وقت تا حالا امام رضا حاجتت را نداده، یا حاجت روا شدی و امسال برای حاجت دیگری سرمایه گذاری می کنی؟ 

گفت: حاجت همیشه داریم، مگر می شود آدم حاجتی نداشته باشد، اما این هدایا ربطی به حاجت ماجت ندارد

گفتم: پس قصه از چه قرار است؟

گفت: می خواهم سهام دار حرم امام رضا بشوم.

گفتم: سهامدار؟! مرد حسابی مگر حرم امام رضا شرکت تعاونی است؟! 

گفت: تقریبا، و من هم می خواهم در سود حرم شریک باشم

گفتم: خُب دیگر چی؟! احیانا این حرم و بارگاه را شبیه کارخانه ای، مؤسسه ای، شرکتی بانکی چیزی نمی بینی؟!

گفت: اتفاقا همین است که می گویی، این حرم مؤسسه است؛ مؤسسه خیریه ای است که خدمات مادی و معنوی اش بدون شرط برای همه فراهم است. این حرم کارخانه آدم سازی است، یک شعبه از خط تولید سربازان امام زمان ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ همین جاست. اینجا شرکت پخش نور معنوی و ایمانی به سراسر عالم است.

گفتم: ممممم نگاهت خیلی قشنگ بود، ولی این کارخانه و مؤسسه، یک سهامدار بیشتر ندارد، آن هم خود امام رضاست و بس. شرکت مرکتی در کار نیست و تک سهامدار این کارخانه همان امام رضای خودمان است.

گفت: نخیر؛ شرکت سهامی است. اگر این است که می گویی، چرا امام رضا پول از ما قبول می کند.

گفتم: والله نمی دانم. 

گفت: اگر حرف حساب نمی زنم بگو حرفت حساب نیست. امام رضا برای انجام پروژه خود نیاز به امکانات دارد، خرج و مخارج این بارگاه هم کم که نیست، پس سرمایه از ما، انجام این کار بزرگ و ابدی و فراگیر و پربرکت در عالم هم از امام رضا. 

گفتم: همچین می گویی سرمایه از ما، انگار هر بار میلیارد میلیارد پول می ریزی.

گفت: هزار تومان هم هزار تومان است. از هیچی که بهتر است، عوضش سود این کارخانه میلیارد در صد است.

گفتم: یعنی دقیقا چی گیرت می آید.

گفت: اگر امام رضا مرا جزو سهامداران این حرم قبول کند، آنگاه در هر خیر و برکت و نوری که از این حرم تا روز قیامت صادر می شود، من هم سهیمم. 

گفتم: عجب، واقعا؟! حالا با این چندرغاز چند درصد سهامدار شدی؟

گفت: نمی دانم.

گفتم: چرا نمی دانی، مگر یادت رفته که چند هزار تومان تا حالا پرداخت کردی؟

گفت: نخیر یادم نرفته، ولی برای حساب درصد سهامداری من، میزان پرداختی من ملاک نیست، ملاک آن ظرفیتی است که برای دریافت کرم امام رضا دارم. قیمت پول هم اصلا مهم نیست...


بازنشر شده در: البرز نیوز، 598، مشرق نیوز، جنوب نیوز، هزار نیوز، بولتن نیوز، حرف تو، جام نیوز، عقیق، به روز نیوز

نظرات  (۲۷)

چی شده آقا سید

 

ظاهرا این روزا دلت بدجور هوای امام رضا رو کرده

ما رو هم هوایی کردی اون هم از نوع بدجورش

 

ایشالله یه زیارت با مرام و با معرفت نصیب «ات» «مون» بشه

پاسخ:
ایشاالله

سلام.. تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتون در "حرف تو"

سهامدار حرم امام رضا"
"

با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/6401

در این سایت انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

هدیه سایت حرف تو به شما:

جان گل های جهان پیشکش یاسی که.. زخمی سیلی باد و ستم داس شده است

 

یا علی

پست ارسالی شما در قسمت وبلاگ های رویش نیوز درج و لینک گردید
باتشکر
موفق باشید
با سلام
تا به حال هدف از دادن این تومانها را چه خودم و چه دیگران به من میدادند تا به نیابتشان به حرم بیندازم تقریباً نمیدانستم و شاید فکرم فقط حاجت روا شدن و یا نذر میدانستم.
متشکرم
التماس دعا
پاسخ:

علیکم السلام

خواهش می کنم.

شما هم ما را از دعای خیرتان فراموش نکنید.

سلام
متاسفانه با این همه هوش و زکاوتی که از شما سراغ دارم بعید بود توی این چاه بیفتید
شک نکنید این مقاله و شبیه این مقاله ها که کم هم نیست فقط از طرف دار و دسته واعظ طبسی توی فضای مجازی منتشر شده تا حق التولیه توی این روزای زواری نسبت به سالهای گذشته رشد بهتری داشته باشه
از هر 1000 تومنی که هر زائر بندازه توی ضریح یا دفتر نذورات 100 تومن مستقیم به حساب شخصی عباس واعظ طبسی واریز میشه و بعد 900 تومن دیگه معلوم نیست کجا هزینه میشه

چرا باید این روزها توی ضریح امام معصوممون مثل یک گاو صندوق پر از اسکناسهای تا نخورده بشه
این چه جور احترام گذاشتن به غریب الغربا است

پاسخ:
علیکم السلام
این یادداشت را خودم نوشتم و از جایی کپی پیست نکردم برادر. 
سلام سید جان... ایشالا که مفید واقع شده باشه...
منم دلم برات تنگ شده سید، ایشالا بعد از فاطمیه سر کلاس میبینمت...
التماس دعا... یا علی
پاسخ:
علیکم السلام
خوش اومدی آقا مهزیار

سلام. خواستم یه جوابی هم به آقا حمید بدم:

حمید جان! به اصل مطلب توجه کن... مهم نیست که حتما پول تو ضریح بریزی... مهم اینه که خودتو در بارگاه رأفت علی بن موسی الرضا سهام دار کنی... و این کار رو حتی توی خونه با برگزاری روضه هفتگی به اسم امام رضا میتونی انجام بدی و خیلی کار های دیگه که با انجام اونا در محضر حضرت یه حساب جداگانه برا خودت باز میکنی...

التماس دعا... یا علی

  • سید محمد رضی زاده
  • سلام و رحمت و رضوان خدا بر شما

    وبلاگ شما در بخش وبلاگستان پایگاه فرهنگی ادبی دل آباد لینک شد.

    http://delabad.ir/page/weblog

    یا زهرا

    پاسخ:

    علیکم السلام ورحمة الله وبرکاته

    ممنون از لطفتون خیلی ممنون.

  • ☼☼☼ عـصــر ظـهــور ☼☼☼
  • سلام سید بزرگوار

    خواستم عرض کنم اگر در مکان تبلیغات شما جایی برای یک تبلیغ هست پرچم امام زمان (ع) را قرار دهید اگر هزینه ای دارد تقدیم خواهم کرد. چندی پیش در این خصوص پیامی برای شما ارسال نمودم و متاسفانه بدون هیچ پاسخی تایید شد و اکن.ن یک بار دیگر آن را ارسال می کنم:

    آیا تابحال شنیده اید که شعار پرچم امام زمان (ع) هنگام ظهور «اَلبَیعتُ ِلله» است؟

    این سوالی است که متأسفانه افراد کمی به آن پاسخ مثبت می دهند؛ علیرغم اینکه در روایات متعددی به این مسئله اشاره شده است. شاید برخی اشعار در مداحی های عزیزان, این شعار را تغییر داده, یا شاید هم کم کاری مبلغین در این امر موثر بوده است.

    امروز سعی ما بر این است که روایات مهجور مانده در این خصوص را احیا کنیم و برای این امر, به یاری شما زحمتکشان این عرصه نیازمندیم.

    در پست زیر برخی روایات مربوط به آن را به همراه منابع و مراجع آن آورده ایم:

    http://www.albeyatolellah.ir/post/2

    تمام درخواست ما اینست که پرچم اَلبَیعتُ ِلله را, که کد آن به دو صورت معمولی و گوشه نما در سایت ما آمده, در سایت شریف خودتان قرار دهید. برای شما آرزومندیم که ان شاء الله, نام شریف تان به زودی در زمره پرچمداران امام زمان (عج) ثبت شود.

    خواهشمندم در صورت تایید درخواست, به بنده هم اعلام بفرمایید.

    من خادم تمامی زحمتکشان مهدی فاطمه (س) ام

    یا مهدی
    پاسخ:

    علیکم السلام

    از این که قبلا پاسخی ندادم عذر خواهی می کنم، اما فعلا چنین امکانی در وبلاگ بنده نیست، احتمالا برای امکان چنین کارهایی باید بسته ای از سایت بیان خریداری کنم که فعلا خریداری نکرده ام.

    التماس دعا.

    سلام

    پاسخ:
    علیکم السلام
    سلام
    با اجازه از این مطلب زیبای شما در وبلاگ خودم استفاده کردم
    التماس دعا

    پاسخ:
    علیکم السلام
    اختیار دارید 
    محتاجیم
    سلام و درود؛
    دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
    http://www.ammarname.ir/link/20387
    ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
    موفق و پیروز باشید .
    عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
    یا علی
    التماس دعا
    http://ingholt.ir
    پاسخ:
    محتاجیم
    سلام آقا سید. مطلب خوبی بود؛ انشاءالله امام رضا همه ما رو قبول کنه... خوشحال می‌شم کلیک‌رنجه کنی و وبلاگ ما رو روشن کنی. یا علی داداش
    پاسخ:
    علیکم السلام
    چشم با کمال میل
  • عمـــــــــــــــار
  • سلام...
    خدا قوت.سنگر زیبایی دارید.
    خوشحال میشیم با هم در ارتباط باشیم.
    در صورت تمایل برای تبادل لینک ما را درجریان قرار دهید.
    یا عــــــــــــلی.
    سلام علیکم
    آقا سید یه ماجرا شما میگید که یه نفر با چه عشقی هردفعه 1000 تومان هدیه میکنه به امام رضا علیه السلام و ما کلی عشق میکنیم
    از طرف دیگر میشنویم یکی اومده 1.5 میلیارد تومن از این هزینه ها رو داده به یک نفر خانمی که ظاهرا خودش گفته ادم مذهبی هم نیست مستند برای امام رضا علیه السلام بسازه
    در این قسمت دومه که جیگر آدم خیلی میسوزه
    یا علی علیه السلام
    پاسخ:
    علیکم السلام
    حق با شماست کاملا
  • هادی جهان زاده طرقبه
  • وقتی دوقدم مانده به صبح ، زیرآسمون آبی  زیارت ، توی صحن  انقلاب مادرم گوشه  ی چادرمشگی شو به دندون میگرفت  وزیرلب زمزمه می کردوالماس های قطران ازکنج چشاش گرگرجاری می شد.وقتی روبه گنبدطلا ، لب اون صحن وسرا،بابام دست شو به سینه ش میذاشت ویه کتابچه رنگ ورورفته ازجیب بقل کتش درمی آوردوشروع به خوندن می کردکه : السلام علیک یااباالحسن یاعلی ابن موسی ایهاالرضایابن رسول الله ... ولباش می لرزیدودلش تکون می خوردوشونه هاش بالاوپائین می رفت . من بین اونادست مامان وبابامو می بوسیدم ودلم می خواست یادداشته باشم اون کتابچه روبخونم و... بابام  می گفت : پسرم اون کتابچه همش توقلب تونوشته شده ومن نمی دونستم یعنی چی؟؟ حالاوقتی سرم رو میزارم به پنچره فولادوهق هق گریه می کنم وغم بااون اشک هاازرودلم پاک می شه وزلال میشم ، می گم خدارحمتتون کنه که منوبااین آقاآشناکردین . وزیرلب می خونم : ازکعبه صفای این حرم بیشتراست.

    سلام. ممنونم به خاطر کامنت زیبایی برای من گذاشتید. من افتخار آشنایی با شما را در فیس بوک را هم دارم. شما جزو دوستان من در فیس بوک هم هستید. حالا نمیدانم این اتفاقی بود یا قبلاً خودم آدرس وبلاگم را به شما داده بودم. در هر صورت ممنون
    پاسخ:

    علیکم السلام.

    خوش آمدید.

    این حرم کارخانه آدم سازی است

     

    +زیبا بود و قابل تامل

    پاسخ:
    خوش آمد می گویم
    نظر لطف دارید
    به وب من سر بزن و نظر بده پشیمون نمیشی و اگه خوشت اومد لینک کن
    خیلی زیبا بود
    پاسخ:
    متشکرم

    سلام:

    در وبلاگ تازه تأسیس خود، پذیرای نظرات شما خوبانم. امید که از نقد و راهنمایی خود مرا محروم نفرمایید.

    در پناه حق، پیروز و سر بلند باشید. خیر پیش.

    سلام

    حتما قرار شاه و گدا هست یادتان
    آری ،همان شبی که زدم دل به نامتان
    مشهد ،حرم،ورودی باب الجوادتان
    آقا عجیب دلم گرفته برایتان

    السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا
    پاسخ:

    علیکم السلام

    آی گفتی

    اقا عجیب دلم گرفته.کمکم کن.التماس دعا
    پاسخ:
    محتاجیم
    اقا تورا خدا برای من دعاکن که یک لبتاپ گیرم بیاد.اینقد دوست دا رم بهمین امام رضا قسم
    پاسخ:
    ان شاء الله گیرت میاد، خیلی غصه نخور ارزشش را نداره
    فعلا به خاطر این که لبتاپ نداری خدا را شکر کن تا بعد.
    سلام آقا سید چه نگاه زیبایی بود تو این پست نسبت به نذورات ما و کرم و سخاوت آقا .
    انشاالله که نذورات ما هر چند کم مورد رضایت آقا علی ابن موسی الرضا واقع بشه ، این بهترین نوع سرمایه گذاریه .
    باب الجواد راه ورودی به قلب توست ، حاجت رواست هر که ازین راه میرود . التماس دعا
    پاسخ:
    علیکم السلام 
    ممنون از نظر و اظهار لطفتون. 

    با سلآم و عرض خسته نباشید 

    خوش حال میشوم به وبلاگ من هم سری بزنید همسنگر .

    با اجازه من شما رو لینک کردم . 

    منتظر حضورتان هستم . 


    http://basiej.blogfa.com/


    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">