چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

114ـ سالهاست جای چنین رئیس جمهوری در پاستور خالی است

امتحان منصب ریاست جمهوری نظام اسلامی از آن دست امتحانهای سخت و خطرناکی است که یا انسان در این امتحان سربلند می شود و به اعلی علیین می رسد، و یا شکست می خورد و از نظام و ولایت و جبهه حق به بیرون پرت می شود. و گویا سرانجام میانه ای در این میان نیست.

بعد از سی و اند سال از گذشت انقلاب عزیزمان دیگر به راحتی می توان این حقیقت را دریافت. از اول انقلاب تا کنون، اکثر رؤسای جمهور ما هر یک به نوعی از قطار انقلاب پیاده شدند و در برابر این امتحان سخت، شکستند. و در مقابل، آنهایی که توانستند مقاومت کنند و از پس این امتحان دشوار برآمدند، هدایای بسی بزرگ از خداوند دریافت کردند. رجایی به پاس نمره قبولی اش در این امتحان به مقام شهادت رسید، و مقام معظم رهبری هم این شد که می بینی.

سختی این امتحان به این نیست که رئیس جمهور باید مواظب این باشد که شیفته قدرت نشود یا مستی شهرت او را نگیرد یا بر بیت المال مسلمین دست نیاندازد و یا به ناحق امضایی نکند. البته که هر یک از این امتحانها خود قسطی از سختی امتحان است، اما هیچ کدامشان نقطه اوج امتحان نیست. امتحان ریاست جمهوری از اینی که هست هم سختتر می شود.

نقطه ثقل این امتحان همان است که در نگاه خدا از همه چیز مهمتر است. و ما خوب می دانیم که هیچ چیزی برای خدا به اندازه ولایتمداری و تبعیت محض عملی و قلبی از ولی مهم نیست. خدا یک بار در قرآن برای امر مهم ولایت مداری و تبعیت محض از رهبر، به خودش قسم خورد و هیچ گاه دیگر این قسم را تکرار نکرد. در سراسر قرآن تنها جایی که خدا به خودش قسم خورد همین جا بود: «فَلا وَ رَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ حَتَّى یُحَکِّمُوکَ فیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لا یَجِدُوا فی‏ أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلیما؛ به پروردگارت سوگند که آنان مؤمن [حقیقى] نخواهند بود، مگر آنکه تو را در آنچه میان خود نزاع واختلاف دارند به داورى بپذیرند سپس از حکمى که کرده‏اى هیچ احساس دل تنگى و ناخشنودى در دلشان نکنند، و کاملا تسلیم شوند.»[1]

مشکل رؤسای جمهور ما این بود و هست که وقتی بر مسند ریاست جمهوری نشستند و به تبع اعتبار نظام جمهوری اسلامی، اعتبار ملی و بین المللی کسب کردند، آن قدر احساس شخصیت و بزرگی کردند که دیگر جایی برای کرنش و تبعیت محض از نائب امام زمان (عج) در دلشان نمانده بود. و این حالت و احساس نامبارک را به خوبی می توان در رؤسای جمهورِ پیاده شده از قطار انقلاب دید و مشاهده کرد. فتنه 88 جلوه گاه اوج استقلال طلبی شان بود. در این فتنه نشان دادند که ذره ای سخن و نگاه و تحلیل و ارشاد حضرت آقا برایشان مهم نیست و خود به تنهایی برای این انقلاب می برند و می دوزند. و یا این که آقای رئیس جمهور چنان حس استقلال می گیریدش که تمام عزل و نصبهایش را بدون یک ذره لحاظ امر رهبر انجام می دهد؛ و آن گاه که کارد به استخوان می خورد و امام مسلمین دخالت می کند، به شخصیتان بر می خورد و چند روزی قهر می کند...

و گویا این نوع برخورد استقلال جویانه با رهبر، گناهی نیست که به سادگی خدا از آن چشم بپوشد. نتیجه این گناه هم این می شود که دشمنان اسلام و انقلاب به شیوه های گوناگون، به حمایت از این شخصیتهای پیاده شده از قطار انقلاب سخن می رانند.

ریاست جمهوری مانند هر سلاح ضروری و مفیدی خطرناک هم هست، که اگر کسی بدون شناخت خطرهای ریاست جمهوری پای در این عرصه بگذارد، بی هوا لگد می خورد و از قطار انقلاب پرت می شود. این دو واحد درس شناخت خطرات ریاست جمهوری، پیش نیازی ضروری است که تا کسی نگذراندش، صلاحیت نشستن بر صندلی ریاست را نخواهد داشت. و این خطر بزرگ و مهلک، همان حس استقلال طلبی نسبت به رهبر است.

رئیس جمهور هزاری هم که ساده زیست و عدالت طلب و پرکار باشد، رجایی نمی شود. آن درّ کم یابی که رجایی از آن برخوردار بود «ولایتمداری» بود. او با این که رئیس جمهور بود، روحیه یک بچه بسیجی ولایتمدار را داشت. او «من» خود را در برابر امامش کوبیده بود؛ انگار نه انگار که رئیس جمهور بود. می گفت: «وقتی می‌گوییم ما خط امامی هستیم یعنی همین، کاری را انجام دهیم که خلاف نظر خودمان است ولی نظر رهبری بر آن است، همین مفهوم التزام عملی ماست، ولو بی‌آبرو شویم».[2]

و درست به همین علت، مهرش در دل امام عزیز ما نشسته بود. امام سالها پس از شهادت شهید رجایی در وصف حال او و شهید باهنر چنین فرمود: «من از خصوصیاتى که در این آقایان بود، آقاى رجایى، آقاى باهنر، آقاى عراقى، آنى که به نظرم خیلى بزرگ است، این است که آقاى رجایى یک نفر آدمى بود که دستفروشى [مى‏کرد] در بازار از قرارى که گفتند. من در مطالعاتى که در ایشان کردم به نظرم آمد که از حال دستفروشى‏اش تا حال ریاست جمهورى، در روح او تأثیرى حاصل نشد. چه بسا اشخاصى هستند که اگر کدخداى ده بشوند، تغییر مى‏کنند به واسطه ضعفى که در نفسشان هست، تحت تأثیر آن مقامى که پیدا مى‏کنند واقع مى‏شوند، و اشخاصى هستند که مقام تحت تأثیر آنهاست از باب قوّت نفسى که دارند. و آقاى رجایى، آقاى باهنر در عین حالى که خوب، یکیشان رئیس جمهور بود، یکیشان نخست وزیر بود، اینطور نبود که ریاست در آنها تأثیر کرده باشد، آنها در ریاست تأثیر کرده بودند؛ یعنى، آنها ریاست را آورده بودند زیر چنگ خودشان، ریاست آنها را نبرده بود».[3]

چندان سخت و دشوار نیست که دست فروشی ولایتمدار باشد، اما این که یک رئیس جمهور مانند دست فروشی غریب، روحیه تبعیت و اطاعت از رهبر داشته باشد، خیلی حرف است. سالهاست جای چنین رئیس جمهوری در پاستور خالی است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

[1]. نساء: 65

[2]. رﺟﺎﯾﯽ، ﻏﻼﻣﻌﻠﯽ، ﺳﯿﺮه ﺷهید رﺟﺎﯾﯽ، ص728.

[3]. صحیفه امام، ج20، 124.  


بازنشر شده در: عماریون، صراط نیوز، انقلاب نیوز، بولتن نیوز، سفیر افلاک

نظرات  (۴۴)

سلام
آرزوی ما هم انتخاب یک انسان ولایت مدار است ؛ به امید آنکه ولایی ترین فرد منتخب این ملت شریف باشد !
با افتخار لینک شدید 
پاسخ:
علیکم السلام
ان شاء الله همین طور خواهد شد. 
از لینک کردن وبلاگم خیلی ممنونم.
  • خورشید عالم تاب
  • سلام علیکم. خیلی برای من آشنا هستید. نمی دونم شما رو کجا دیدم.
    پاسخ:
    علیکم السلام
    اتفاقا چهره شما هم برایم آشناست.
    سلام

    ان شاء ا...

    التماس دعا
    پاسخ:
    علیکم السلام
    محتاجیم
    ان شالله که انتخابات امسال یکی ازبهترین انتخابات کشورمون باشه و رییس جمهوری انتخاب بشه که به معنای واقعی تابع ولایت باشه !

    یاعلی
    پاسخ:
    ان شاء الله

    سلام علیکم

    از پست مفیدتان بسیار متشکرم.دو نکته به ذهن حقیر رسید که بد نیست عرض کنم.یکی از نماینده گان  مجلس صحبت جالبی داشت.می گفت ما ایرانیها کسی را که در راس نشسته مثل ریاست جمهوری یا سیاه سیاه می بینیم یا سفید سفید و دیگر انکه فکر می کنیم کسی که بیاید کاملا بری از هر گناه و اشتباهیست و حرف و عمل او را العیاذ بالله تا معصوم بالا می بریم.دوره های قبل را مشاهده کنید خواهید یافت.چه زمانی که بنی صدر بود و چه زمانی که آقای هاشمی بود و چه زمانی که آقای احمدی نژاد بودند.وقتی قبول نکنیم که فرد منتخب مردم سیاه سیاه نیست پس لاجرم باید سفید سفید باشد!!که این یعنی وقتی دچار لغزشی شود کاملا سیاه سیاه خواهد شد.و نتیجه می گیریم که یک مهره ی سیاه صد در صد جهنمی است و تمام خدمات از دیدگاه خدای متعال پاک خواهد شد و ایشان به اسفل السافلین خواهند رفت.و این دیدگاه درست و روشنی نمی تواند باشد.به هرحال باید رنگ خاکستری هم من بعد اضافه شود.دوم انکه نباید انتظار داشت که فردی انتخاب می شه حکم منجی را داشته باشد.اکثرا  دچار لغزش می شوند و قدرت برایشان همه چیز می شود.

    اما اگر ملاک  ولایتمداری باشد باید شامل انها که از خط انقلاب خارج شده اند ولی همچنان پستهای کلیدی چون تشخیص مصلحت را دارند نیز در دایره ی سیاه قرار گیرند اما می بینید که در صف اول نظام هم محدوده شکن هایی هستند که بی ضابطه به کار و امور مردم مشغولند و تافته ای جدا بافته دارند.نتیجه این است که بعضی از انها که در خط مقدم انقلابند برای خودشان جایگاهی هم ردیف ولی فقیه قائلند و زمزمه های صاحب و مالک بودن سر می دهند !شاید دلیل خیلی از آنهایی هم که پیرو این دسته از افراد شدند و برای خود جایگاه هم عرض رهبری فرض کرده اندجسارت همان گروه باشد که هنوز هم هنوز است خود را وسط میدان می بینند و مردم را گله ای گوسفند فرض می کنند!!

    پاسخ:

    علیکم السلام

    خیلی خوض اومدید.

    نکاتتان هم کاملا درست و به جا بود.

    و جای خالیه گلیم پاره ای که رجایی هر جمعه وزیران کابینه اش را به خواندن نماز جمعه بر روی آن مهمان میکرد....
    ممنون از مطلب مفیدتون....انشالله که امسال یه فرد ولایی واقعی انتخاب بشه....
    یا زهرا
    تاریخ زتکرارخودش گریان است/بانوح بگوکه نوبت طوفان است/ازمرقدحجرابن عدی فهمیدم/ازچیست مزارفاطمه پنهان است!
    [گل]اللهم عجل لولیک الفرج[گل]
    پاسخ:

    الهی آمین

    کاش شما هم رئیس جمهور بشوی و با مجلسی چونان مجلس کنونی و سیاستمداران دودوزه بازی چونان لاریجانی و توکلی و موتلفه و غیره روبرو بشوی بعد ببینی چند مرده حلاجی و بعد بیایی و سرکوفت خانه نشینی و غیره را بزنی دوست عزیز من شما در بطن سیاست کثیف قرار نداری وقی وزیری را انتخاب می کنید ولی وزیر به باندهای قدرت بیرون دولت کرنش می کند به آنان برای تخریب دولت گرا می دهد و....
  • سید امیر حسین حجازی
  • بروزم با طرحی جدید نظر و امتیاز فراموش نشه
    با سلام. امید دارم که اندفعه رئیس جمهور خوبی نصیبمون کنه خدا
    پاسخ:
    علیکم السلام 
    ان شاء الله
    باسلام
    مطلبات در قسمت وبلاگ های رویش نیوز درج و لینک گردید
    یاحق
        سلام
    با مطلبی با عنوان : تناقض گفتاری و رفتاری حامیان رسانه ایی قالیباف بروز هستم !
    باتشکر....
    http://farhangeparvaz.blog.ir/1392/02/26/tanaghoz3423423
    فرهنگ پرواز

    سلام وب جالبی دارید . مطالب خوبی زدید خدا قوت .

    گذری نیم نگاهی نظری....

  • هم‌قدمِ راوی
  • سلام بر سید بزرگوار و هم‌سنگر خوبم! خدا به قلمتان برکت دهد... با اشتیاق لینک شدید.
    یا علی ــ سید علی
    پاسخ:
    علیکم السلام برادر
    خیلی ممنون
    با سلام خدمت شما دوست عزیز .متنتو خوندم واقعا جالب بود همچنین نظر دوستان.
    البته خوب آقای احمدی نژاد هم یه سری خوبی هایی داشت یه سری کاستی هایی هم داشت ولی خداوکیلی اگه من توی شهرستانم و توی روستا زندگی میکنم میگم که بعد از آقا که دوران ریاست جمهوریش مصادف با جنگ تحمیلی بود. بیشترین خدمات این دوتا دولت آقای احمدی نژاد به شهرها وروستاها کرد چون من اینو به عینه دیدم خداوکیلی خیلی خدمات انجام شده فقط باید از تهران در برین تا ببینین .منتها بعضی از دوستان  که متاسفانه اصلاح طلب هم تشریف دارن و همیشه آب به آسیاب دشمن میریزن میخوان خدمات آقای احمدی نژاد رو کوچیک کنن ولی کور خوندن.با تشکر فقط دکتر جلیلی ولایتمدار بسیجی.
    پاسخ:
    علیکم السلام دوست عزیز خوش اومدید
    بله درسته حرفتان را قبول دارم.
    سلام علیکم
    با مطالب زیر در خدمت وجود نازنینتان در فرقان هستیم :
    آخرین ایمیلهای یک شهید
    هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذا است مفسد است
    حتی اگر بدانم با هم رقابت کنیم من رای بیشتری می آورم، این کار را نمی کنم
    خاطره ای از آیت‌الله علم‌الهدی درباره دکتر جلیلی + صوت
    آیت الله سعیدی: آقای جلیلی از افتخارات نظام هستند
    توصیه انتخاباتی فرزند آیت الله بجهت (ره)
    رفقا باور کنید آوینی را هم نصفه فهمیده ایم!
    برنامه‌های عملیاتی دشمن برای انتخابات ۹۲
    مناجات الراغبین
    آقای جلیلی تو نباید می آمدی!!!
    نگاهی به شاخصه‌های رئیس جمهور از منظر رهبری
    مبادا نامزدهاى انتخابات در تبلیغات خود براى دل‌خوشى دشمنان حرفى بر زبان جارى کنند.
    برادر، رئیس جمهور آینده باید چگونه باشد؟
    کمیاب ترین تصاویر از بازسازی سامرا باکیفیت بالا +دانلود
    【【پس مسئله‏ى اول، شرکت در انتخابات است.】】

    یاعلی
    جای چنان رییس جمهوری همچنان خالی خواهد ماند
    پاسخ:
    خدا نکنه

    آقا عشق جلیلی سراپای  وجودمون رو گرفته و لبریزیم از محبت ایشان.

    پاسخ:
    این محبت باید بر اساس دلیل درست و صحیح باشد که اگر خدای ناکرده زبانم لال ایشان مسیر دیگری رفتند، من و تو دنبال ایشان نرویم و دور و بر ولایت بمانیم. 
    خوب یه باری اسمش هم میگفتی همه رو راحت میکردی: جلیلی
    پاسخ:
    :)
  • یک اخرالزمانی
  • سلام
    خدا قوت
    کارتون عالی هسته
    خوشحال میشوم به منم سر بزنید
    یا علی
    پاسخ:
    علیکم السلام
    خیلی ممنون
    سلام
    دعوتید به غزل جدیدم
    (اینجـــــــــا در حــــــــــــرم)
    موفق باشید.
    پاسخ:
    علیکم السلام
    چشم با کمال میل
  • حسن معصومی
  • رییس جمهور جدید یادش باشد اول معیشت مردم فراموش نشود چیزی که این روزها کسی به دنبال آن نیست متاسفانه مردم شاهد بودند بر خلاف شعارهای مطرح شده دوره دهم رییس جمهوری  امروز اقتصاد کشور ضعیف تر از همیشه شده و دولت اصلا قادر نیست قیمت کالاها را کنترل کند چرا چون اصلا بویی از علم اقتصاد نبرده . بنظر من آقای احمدی نژاد باید کارهای مدیریتی را کاملا رها کند و اعتراف کند به این که اداره اقتصاد کشور کار هر کسی نیست و حتما علم میخواهد.
  • سیدمحمد حاتمی
  • واقعا امروز باید معیشت در راس امور رییس جمهور باشه چون حضرت علی(ع) می فرماید اگر از دری فقر وارد شد از در دیگر ایمان خارج میشود . ولایت مداری هم بدون یک جامعه همراه با آسایش فراهم نیست
    پاسخ:
    از جهاتی به سخنتان اشکال دارم. 

    سلام

    آغاز حماسه سیاسی حامیان دکتر سعید جلیلی

    از امروز در خیابانها

    زمان شروع  ساعت 4 امروز چهارراه ولیعصر

    تشریف بیاورید و بدوستان هم اطلاع دهید

    خدا خیرتان دهد

    سلام بزرگوار
    میزگرد اخلاقی 5 با موضوع "قابل توجه رای باطلی ها"منتظر نظر ارزشمند شما بزرگوار است .هرچه زودتر حضور بهم برسانید.با تشکر مدیر اجماع قلمها
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ان شاء الله چشم
    درود بر روحانی
  • بنیان مرصوص
  • سلام
    عبادات قبول حق
    عیدتان مبارک
    به روزیم با پستی سنگین!!!
    حتما تشریف بیارید منتظریم
    راستی خیلی جیگری
    پاسخ:
    علیکم السلام
    خیلی ممنون 
    اسعد الله ایامکم
    چشم ان شاء الله خدمت خواهم رسید

    به نام خدای مهربان

    سلام علیکم:

    با داستان ضامن آهو، با عنوان «بهترین آهوی دنیا» در قالب شعر کودک، به روزم.

    مشتاق نظرات شما خوبان.

    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون از اطلاع رسانیتان
  • عارف‌حسین
  • بعد از مدت‌ها اینجا رو به یاد آوردم،
    و روبه‌رو شدن با یک مطلب خوب؛
    متشکرم!
    پاسخ:
    نظر لطف شماست 
    خیلی ممنون
  • سید مسیح شاه چراغی
  • با سلام و احترام

    اشک غزل با " محراب خون " به روز شد

    یا علی
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون از اطلاع رسانی تان
  • پایگاه خبری "ولی امر "
  • با سلام
    مطلب شما در پایگاه خبری "ولی امر" باز نشر شد
    موفق باشید
  • محمد حاجیان
  • سلام.از مطالب وبتون استفاده کردم و بسیار خوشم اومد.
    آماده تبادل لینک با وبلاگ های ارزشی مثل وب شما هستم.
    ممنون
    موفق باشید.
    پاسخ:

    علیکم السلام

    نظر لطف دارید. ممنون.

    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام بر شما سید بزرگوار مطلبتون بسیار زیبا و قابل تامل بود .
    و اما مرام ما این است که احترام می گذاریم به رای هموطنانمان حتی وقتی رئیس جمهوری را نمی پسندیم ، لبخند می زنیم و تبریک می گوییم ! نمی گوییم تقلب شده ! در مرام ما فحاشی و فتنه نیست ، تهمت نیست ، در مرام ما توهین به مقدسات جایی ندارد ، عاصی نیستیم و توکلمان به خداست ، گفتمان امام و انقلاب این طور تربیتمان کرده خوب است که خیلی ها از ما یاد بگیرند ! ولی آقای روحانی حالا که رئیس جمهور منتخب ملت شدی باید گوش به فرمان حضرت آقا باشی و خدا نکند که اخم را به صورتش بیاوری . ما همچنان بر موضع اقتدار خود برای سربلندی ایران ایستاده ایم و از هیچ حقمان کوتاه نمی آییم و اگر شما برای این کشور و ملت و رهبری کم بگذارید و بی خیال خون شهدا بشوید ** ****** *** ****** ** *** ****** *** حواس ما جمع است لطفا حواس شما هم جمع باشد . التماس دعا
  • نامه های حوزوی
  • سلام سید جان بالاخره انتخابات تموم شد و امیداورایم که روزهای خوبی در انتظار مردم و کشور باشه.

    راستی عکستو ندیده بودم خودمونیم خوش تیپیا!!!!!!!!

    پاسخ:
    علیکم السلام 
    ان شاء الله، خدا از دهنت بشنوه. 
    دعا کنید خوش تیپ محشور شیم. 
  • مجید فضیلت
  • سلام حاجی یه سر تشریف میارید شاید بیشتر با هم آشنا بشیم.
    پاسخ:
    علیکم السلام. 
    ان شاء الله 
    موجب افتخار ماست. 

    2 گوش داریم برای شنیدن و 2 چشم برای خواندن نقد و نظرهایتان در باب دغدغه ی جدید:
    آموزش دینداری یا زیست کردن دینداری؟!

  • طلبه ی جوان
  • سلام خدمت شما طلبه ی عزیز جمعی از طلاب تصمیم گرفتیم به سوالات مردم در زمینه های مختلف (شرعی،ازدواج،تحصیلی و کنکور،شبهات،سیاست،فرهنگی و...)به صورت منطقی و دینی پاسخ دهیم تا بتونیم سبک زندگی اسلامی رو اموزش بدیم . اگر شما هم علاقه ای جهت همکاری با ما در این جبهه ی فرهنگی دارید (که خواهش میکنم علاقه ای داشته باشید)  به یکی از سه روش ما را مطلع کنید :


    1-ایمیل سایت به ادرس : info@tribuneazad.ir

    2-سامانه پیامک 119 0000 482 3000

    یا مراجعه به آدرس زیر:

    tribuneazad.ir/moshaver

    در پناه حق

    با سلام

    2 نامه خطاب به قوه قضائیه و رییس جمهور دکتر احمدی نژاد نوشته شده است. اولین نامه درخواست محاکمه فوری دروغ گویان فتنه 88 و دشمنان رای ملت است که متاسفانه در 4سال اخیر به دلایل نامعلوم از محاکمه گریخته اند و دومین نامه جهت تشکر از زحمات 8 ساله رییس جمهور محبوب، مردمی و زحمتکشمان دکتر احمدی نژاد می باشد. لطفا جهت امضاء نامه ها اقدام کنید و به دیگر دوستان نیز اطلاع دهید. باید عاملان فتنه 88 سریعا محاکمه شوند



  • هم‌قدم راوی
  • سلام برادرم.
    کجایید؟ تشریف ندارید...
    پاسخ:
    علیکم السلام
    واقعا ببخشید 
    کم لطف شدم نسبت به این وبلاگ و همچنین کم توفیق.
  • شهرام کافی

  • به نام خدای مهربان

    سلام:

    با شعر «لیله القدر»

    منتظر و مشتاق نظرات شما خوبانم.


  • سید رضی مرتضوی
  • بسم الله الرحمن الرحیم
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت شهادت حضرت مولا
    مطلب جدیدی در وبلاگ تفسیر با موضوع شب قدر مرقوم شده است
    لطفا تشریف بیاورید و مطالعه فرمائید.
    شاید در این شب قدر آخر مفید فایده ای باشد.


    از تحلیل های متفکرانه حضرتعالی همیشه مستفیض هستیم.
    این مطلبتان نیز بسیار زیبا بود. گرچه منتظر تحلیل های جنابعالی (به مناسبت این روزها) در مورد تدبیر و امید هستم.
    پاسخ:
    علیکم السلام برادر
    مشتاق دیدار 
    وبلاگ نو مبارک
    متفکر و این چیزها هم خودتی.

    کلید واژه ای به نام ولایت پذیری برای رد شدن و قبول شدن رو عالی نوشتی

    انصافن همین یه مورد واسه همه چی کافیه

    پاسخ:
    خیلی ممنون
    چرا احمدی نژاد رو درک نمیکنیم

    من به این مطلبتون خیلی دیر رسیدم...ولی در هر حال نظرم را میدهم..آقا سید! تمام حرفای شما را کاملا قبول دارم ..واقعا رفتند مردان خدایی....

    اما میخواهم بگویم هیچوقت اینقدر صریح از کسی انتقاد نکنید..2)من و امثال من و شما درک صحیحی از این سخن داریم..و خوش بین هستیم..ام به فکر این باشید که مردم عادی این سخن شما را بر زبان می آورند و همینطور بر زبان ها میچرخد ونظم جامعه اسلامی بهم میخورد و آنوقت میشویم جامعه ای که به جایی میرسد روزی از ولی مان نیز انتقاد میکنند چنین چیزی هم داریم واقعا..و این به افراد جسور و دشمنان اسلام جرات میدهد و آن ها عزت جامعه اسلامی را زیر سوال میبرند..دشمنان منتظر چنین روزی هستند پس به راحتی در دستشان بهانه ندهیم..شما میتوانید از آقای رجایی و..تعریف کنید ولی نارضایتی خودتونو اعلام نکنید..چرا که دشمن سوء استفاده میکند..متشکر..در کل تعریف هایی که داشتید بسیار عالی بود و این یک حقیقته..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">