چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

17ـ خدا دارد برای تو نقشه می کشد، مواظب باش

داستان و ماجرای بسیاری از عرفا و اولیای خدا و کسانی که یک­باره دگرگون شدند و باقی عمرشان را با خدا زندگی کردند، شبیه هم است. بسیاری از آنها در اثر یک لحظه تفکر و دوری از گناهِ آماده یا یک لحظه پا گذاشتن بر نفس، نقطه­ی عطفی در زندگی­شان پدید آمد و درهای رحمت الهی در برابرشان گشوده شد. حضرت یوسف، حر بن یزید ریاحی، ابن سیرین، رجب­علی خیاط، سید هاشم حداد، رسول ترک و بسیاری از انسان­های دیگر، هر چند که دارای مقام­های مختلف و درجات متفاوتی هستند، اما تقریبا همگی در این امر با هم مشترکند که هر یک به گونه­ای نقطه­ی عطفی در زندگی خود داشتند.

الآن که به جریان­ها و تحولات زندگی­شان نگاه می­کنم، احساس می­کنم که گویا خدا برای این انسان­ها نقشه­ای کشیده بود. انگار خدا انسانی را در نظر می­گیرد و جایگاهی سزاوار او برایش آماده می­کند، آنگاه امتحان خاصی برای او طراحی می­کند، که اگر از آن امتحان سربلند بیرون آمد، او را به آن جایگاه بالا برساند.

اگر کمی عمیق به مسئله نگاه کنیم، در خواهیم یافت که خدا برای هر انسانی چنین نقشه­هایی دارد. فرصت­های گناهی که هر روز بر سر راه ما سبز می­شوند، همان  نقشه­های خداست. و در پس خودداری از هر گناهی قرار است که خیر و رحمتی برای ما مقدر شود. فرصت­های کار خوبی که بر سر راه ما می­آیند نیز چنین است. اگر این کارها را انجام دهیم، دری از درهای رحمت خدا برای ما باز خواهد شد...

از کجا معلوم؟! شاید یکی از این آزمون­ها، مقدمه­ای برای توفیق شهادت ما در رکاب امام زمان باشد.  

 

  • سید مقدام حیدری

خدا

نقشه

فرصت گناه

شهادت

نظرات  (۶)

سلام 
تلنگر خوبی بود ممنون  
  سلام
خیلی مطلب خوب به جایی بود. امام سجاد علیه السلام نیز در صحیفه ی سجادیه تقریبا 10 یا 11 علت در قالب یک دعا برای بی حالی و بی نشاطی در نماز بر می شمرد که بسیار زیباست.
عید بر شما و خانواده محترمتان مبارک باد.
برای دفاع از حریم ولایت با مطلب"تضاد و تناقض در نامه سرگشاده نوری زاد به رهبر انقلاب" به روزم.
نظرت برام خیلی مهمه.
ضمنا حاضر به تبادل لینک با شما هستم.
  • حمید بناء
  • سلام
    مطالب جالبی دارید .
    موفق باشید .
    التماس دعا  
      سلام علیکم

    خیر ببینید ان شا الله
      سلام
    مطلبتان بسیار دلنشین بود . واقعا استفاده کردم . براتون در تمام مراحل زندگی آرزوی موفقیت میکنم...
    و ممنونم از حضورتون و لطفتون. شما رو لینک کردم ...
    سربلند باشین
    سلام بزرگوار
    عیدتون مبارک
    خسته نباشید استفاده کردم وفیض بردم دست مریزاد
    جسارتا اگر اجازه بفرمایید مزین پیوندهایم شوید در صورت رضایت لطف نموده اطلاع دهید
    ممنونم  

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">