چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

135ـ وقتی فهمیدم دست راستم قطع شده...

اگر معلم انشا بودم، در یکی از زنگهای انشا روی تخته می نوشتم: «داستان زیر را کامل کنید: داشتم از خیابان رد می شدم که صدای بوق و ترمز شدیدی شنیدم و دیگر نفهمیدم چه شد. چشمهایم را که باز کردم، دیدم بر تخت بیمارستانم و مادرم با لبی خندان و چشمانی اشک آلود کنارم نشسته است، ناخودآگاه خواستم دستهایم را به سمت مادرم دراز کنم و دستهایش را بفشارم که فهمیدم دست راستم قطع شده است...»

بچه ها داستان چند روزِ کسی که دست راستش تازه قطع شده را باید بنویسند. و هر کسی که بتواند رنجهای پنهانتری را که به ذهن کسی نمی آید به تصویر بکشد، خلاقتر و هنرمندتر خواهد بود. 

یقینا در آخرِ زنگ، بچه ها حس سپاسگزاری بیشتری نسبت به خدا پیدا خواهند کرد و بیشتر قدردان نعمتهایش خواهند بود.

  • سید مقدام حیدری

شکر

شکر نعمت

موضوع انشا

نظرات  (۸)

  • ستاره خوشبختی
  • حتما به دانش اموزانم میگویم
    پاسخ:
    اصلا فکر نمی کردم اولین نظر از سوی یک خانم معلم باشه! 
    متشکرم
  • تسنیم زارعی
  • بله. کاملا همینطوره.
    روش هایی که بعضا ساده هستند می تونن در یادآوری نعمات خدا کار ساز باشن و این یادآوری حتما میتونه در زندگی مادی نیز اثر بخش باشه
    پاسخ:
    زنده باشید
    روشهای آسان و ابتکاری خیلی در تربیت فرزندان و دانش آموزان به دردمان می خورند
    چندان کسی هم نیست یادمان دهد
    مجبوریم خودمان فکر کنیم و ایده در کنیم 
  • تسنیم زارعی
  • ایده جالبی هست و کاربردی.

    پاسخ:
    بله و البته می شود با انشای بچه ها شخصیت آنها را هم بررسی کرد. 
    بعضی ها شاید فقط به این اشاره کنند که چند روز بود نمی دانستیم چطور غذا بخوریم یا چطور لباس بپوشیم. 
    بعضی ها نگران نوشتن و خواندنشان می شوند که کمی سخت می شود. بعضیها هم شاید غصۀ این را بخورند که دیگر نمی توانند خواهر یا داداش کوچولویشان را بغل کنند...
    حتی شاید بعضیها بنویسند آمدم وضو بگیرم تا نماز بخوانم اما نمی دانستم چطور، رفتم مسئله اش را پرسیدم...
  • کاکتوس هستم
  • روش  جالبی بود. من که ننوشتم هم یه حس سپاس گذاری اومدتو وجودم. احتمالا بچه هاکه قراره بنویسن بهتر درک میکنن. و شکر گذاری میکنن.
    پاسخ:
    ان شاء الله

  • حبیب اله منوری اکباتان
  • دست گفتی یاد عباس افتادم

    به دریا پا نهاد برون شد تشنه لب
          جوانمردی نگر همت ببین غیرت تماشا کن
    پاسخ:
    سلام آقای منوری
    منور کردی این یادداشت را با روضه عباس
    خدا خیرت بده داداش
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    عرض کنم که رزمنده اگه بود هیچی نمی نوشت و همونطوری مطلب را تحویل می داد...
    چون دستی برای نوشت نبود...

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    علیکم السلام
    درست متوجه نشدم برادر
    رزمنده ای که میگید دست نداره خود شما هستید؟ 
    مجددا سلام عرض شد...


    عرض کنم که دو زاری شما هم دست کمی از دو زاری ما نداره ها(لبخند)

    چون ما که دست داریم...عرض کردم اگه جای اون دانش آموزان بودم، این کار را می کردم(لبخند)


    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    علیکم السلام
    آهان 😁
  • ....جلیس العقل ....
  • ممنونم 
    دنبال شدید
    پاسخ:
    متشکر

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">