چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

22ـ دشمن هم کم نعمتی نیست، اگر قدر بدانیم

در عقاید و باورهای برخی مردم، عدد سیزده عدد نحسی است. من نمی دانم این باور از کجا آمده است و ریشه و اصلش کجاست ولی به مسئولین و دولتمردان آمریکایی کاملا حق می دهم که خیلی سفت و سخت به آن معتقد باشند و از سیزدهم هر ماهی به خود بلرزند.

روز سیزده آبانتان خوش

قدر دشمن قسم خورده را باید دانست. دشمن با وقت و سرمایه و امکانات خودش، جامعه ما را مورد مطالعه قرار می دهد و نقاط ضعف و قوت ما را بر می شمارد و به نتایج کمی تا قسمتی دقیق دست می یابد. آنگاه برای تضعیف نقاط قوت و تقویت نقاط ضعف ما برنامه می ریزد و چاره ها می اندیشد.

او بهتر از ما می داند که عناصر قدرت و عزت ما در چیست، چون اوست که سیلی خورده است و حتما می داند که از کجا خورده است و با کدام دست، برق از چشمانش پریده است.

آمریکا، اسرائیل و انگلیس، مثل کسی هستند که در برابر هزاران نفر ایستاده است و سخنرانی می کند و در میان آن جمعیت یک نفر با اشعه لیزر چشم سخنران را هدف قرار داده است. آن جمعیت انبوه فقط می بینند که اشعه ای بر چشم سخنران تابیده شده، اما شاید نتوانند عامل را شناسایی بشناسند. اما سخنران از میان هزاران نفر منبع این نور را تشخیص می دهد، چون اوست که هدف قرار گرفته است.

از این موقعیت و امکان دشمن باید استفاده کرد. قطعا ما دوست داریم بدانیم که چه چیزهایی در جامعه ما از ارزش بیشتری برخوردارند و برای اقتدار و بالندگی جامعه خودمان ضروریترند. بهترین روش برای چنین شناختی استفاده از یافته ها و دست آوردهای دشمنان است.

خدا را شکر که دشمنان ما زبان دارند و یافته های خود را ناشیانه به زبان می آورند. چه چیزی از این بهتر؟

دشمن مانند انسان دروغگویی است که حتی یک جمله راست هم از او سر نمی زند. طبیعی است که از چنین انسانی می توان به اندازه یک انسان عادل کاملا راستگو استفاده کرد. تنها کافی است که او را بشناسیم.

دشمنان سرسخت و دو آتیشه اسلام و مسلمین این طورند. به خاطر زحمت بسیاری از تحقیقات و بررسیها و دردسرها را از ما برداشته اند.

نسخه هایی که دشمنان برای ما می پیچند و ارشاداتی که برای ما دارند هم بسیار پرارزش و حیاتی است. فقط باید به زبان بومی و فرهنگی خودمان ترجمه شوند. مثلا کلمه «باید» به «نباید»، «پیشرفت» به «انحطاط و عقب ماندگی»، «دموکراسی» به «سلطه آمریکا بر جامعه»، «اندیشمند و متفکر» به «ساده لوح» و... ترجمه شوند تا به عنوان بهترین نسخه برای شکوفایی و ارتقای کشور مورد استفاده قرار بگیرند.    

 

نظرات  (۷)

  • «•´`•.(*•.¸(`•.¸ Ssh ¸.•´)¸
  •  روز سیزده آبانتان خوش رو چرا با سبز نوشتی
    منظورت چی بود
  • ــــــــــــــ
  •  سبز فقط سبز علی
    ننگ به سبز مخملی
  • سید مقداد
  •  دل به فرمان ولی امر دادن دین ماست
    بی نوا باشد هر آن کو با ولی ناآشناست
    رنگ سبز و شال زیبا بی خیانت دلکش است
    لیک اگر مزدور و خائن گشت جایش زیر پاست
     باز هم سلام

    بازم اومدم کمی ساز مخالف بزنم .

    1 . کار همه سفارتها در همه جای دنیا همین کاریه که سفارت امریکا در ایران می کرد . دقیقا مثل کاریه که سفارت ایران در لبنان می کنه و یا هر سفارت دیگه ای در هر جای دیگه ای ...پس خیلی مسخره است که به سفارت یک کشور بگیم لانه ی جاسوسی . چون همه سفارتها کارشون همینه حالا یه عده بیشتر یه عده کمتر .
    اگه قرار باشه اینجوری با سفارتها برخورد بشه باید در همه سفارتهای دنیا رو تخته کرد .
    2 . چرا وقتی حرف از استکبار و استعمار و این چیزها میشه فقط از انگلیس و امریکا و اسرائیل حرفزده میشه ؟
    ایا اینها یه وجب از خاک این کشور رو گرفتن ؟ولی کشور هایی هستن که دوست ما به حساب میان ولی بارها به خاک این کشور یورش بردن و و سرزمینهای زیادی رو تصاحب کردن و از ایران جدا کردن .
    چرا از این کشور ها حرفی به میون نمیاد ؟
    ایا برخورد روسیه با مسلمانهای چچنی کم از برخورد اسرائیل با مردم فلسطین و لبنان داره ؟
    ایا از لحاظ اعتقادی کشوری کمونیست مثل روسیه از امریکای مسیحی به ما نزدیکتره ؟حد اقل تو امریکا در مساجد و کلیساها و کنیسه ها رو تخته نکردن ....اونها رو اسطبق نکردن ...
    ایا دسیسه چینی و دخالت روسیه کمتر از دخالت امریکا و انگلیس بوده در این سرزمین ؟
    ایا هجمه ی فرهنگی رویسه به شکل کمونیسم و بخصوص حزب توده و بعدش تاثیر جانبی دیدگاه های کمونیستی و تشکیل گروهگ منافقین کمتر از تاثیر تهاجم فرهنگی امریکا بوده ؟
    کاری به بد بودن و دشمن بودن امریکا ندارم ...فقط حرفم اینه چرا کشور دیگه ای که خیلی از امریکا بیشتر به ما ظلم کرده و در حق ما جفا کرده الان باید دوست ما قلم داد بشه و همه ی گذشته فراموش بشه و سفارتش اشغال نشه ولی برای یک کشور دیگه این اتفاقها بیافته ؟
  • فدایی رهبر
  •  حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: من روز اول این را پیغام دادم به حضراتى که صحنه‌گردان این قضایا هستند، گفتم این را شما دارید شروع میکنید، اما نمیتوانید تا آخر کنترل کنید؛ مى‌آیند دیگران سوءاستفاده میکنند. حالا دیدید آمدند سوءاستفاده کردند. مرگ بر اسرائیل را خط زدند! مرگ بر آمریکا را خط زدند! معناى این کار چیست؟
  • یکی همین نزدیکیها
  •  سلام
    1.بنىه نمیىونم اولین کسی که این عبارت رو برای سفارت امریکا بکار برد کی بود ولی امام (ره)در کلام خود بارها انجا را لانه جاسوسی و لانه فساد خواندند و تسخیر ان را تایید کردند.
    کدام سفارت است که کارش برنامه ریزی برای ترور و فساد و بر اندازی حکومت است؟
    2.گیریمم همه حرفهای شما درست .ایا امام و رهبر ما از اینها بی اطلاعند؟چرا هیچ کدام روی دشمنی با روسیه و چین تاکید نکرده اند؟چرا انها را تهدید نمیکنند؟چرا جوانان را از توطئه شان نمیترسانند؟چرا امریکا را شیطان بزرگ مینامند؟چرا فلسطین را قضیه اول ما میدانند؟باید روی اینها تامل کرد.
    یا شما اطلاعات خودتون رواز جای درستی نمی گیرید یا درمورد جنایات و خباثت امریکا کم اطلاعید ویا اینکه مصلحت و ضرورتی وجود داردکه ما فعلا قادر به درک ان نیستیم.
    اینها که امروز شعار مرگ بر روسیه و چین سرمیدهند از راه ولایت دور شدند و ساز مخالف ولایت میزنند و در مخالفت ولی حتی اگر قران بر سر نیزه بگیرند علی دستور زدن ان قران را میدهد که قران حقیقی خود اوست.
  • ما برای فردا
  •  سلام
    سیزده آبان روز هجرته، کلی هجرت اتفاق افتاده، ما هم هجرت کنیم شاید بد نباشه،
    از کم اطلاعای به بیش دانی برویم، این نیکوترین کار است؛

    (هجرت امام، هجرت دانش آموزان به دیار باقی، هجرت وضعیت سفارت آمریکا)

    ما هم مطالعه کنیم، بررسی کنیم، اگر نمی دانیم بپرسیم، برخی پاسخها خیلی روشن است.

    ما تنها این مشکل این رو نداریم که خاکمون رو بردن یا نبردن، ما با ایده و تفکر استکباری مشکل داریم، صهیونیسم پیشقدم این عرصه است بعد آمریکا علنی و واضح حمایت می کنه بعد هم انگلیس (و برخی کشورهای دیگه) تلمیحی؛

    روسیه با تفکر کمونیستی هم که باشه، تفکر استعماری و استکباری زیادی نشون نداده اما انگلیس،آمریکا، فرانسه و ... نمونه های زیادی در طی تاریخ ارائه کردن (کمپانی هند شرقی:اداره کردن کشور عظیم هندوستان توسط انگلیسی ها، حضور پرتغالی ها، اسپانیایی ها انگلیسی ها و .. فرانسوی ها در خاوررمیانه و شمال آفریقا و.. استعمار و استکبار کمی در طول تاریخ بجا نگذاشته که بخواهیم نادیده بگیریمشون؛
    ما با کشورها یا ملل موردی نداریم، با ایدئولوژی برتری طلبی و استکباری مشکل داریم، حالا اگر روسیه هم همین تفکر رو علم کنه، بصراحت باهاش برخورد خواهد شد،
    چین و روسیه با سیاسیت و اقتصاد دارن به کشور و اقتصاد خودشون رونق میدن، اما صهیونیسم جهانی میگه من برتر هستم و همه چیز مال منه و دیگران طفیلی هستند،(این است که غلط است و ما باهاش مشکل داریم)
    از طرفی هم یادمون باشه که صهیونیسم مختص یهود نیست، مسیحی صهیونیزم هم داریم (بنظرم صهیونیزم اسلامی هم داریم که بنظرم (تاکید میکنم نظر شخصیم هست) در وهابیت جلوه میکنه)
    ضمن محکوم کردن عملکرد سعودی ها،یمنی ها، روسی ها، چینی ها در برخورد غیرانسانیشون با شیعیان و مسلمانان در بخشهایی از خاک کشورشون، یادآوری میکنم که نحوه برخورد با این مسائل هم راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک خاص خودش رو داره!

    به هر حال هجرتتون مبارک (کلا هجرت خیلی خیلی چیز خوبیه! همیشه در حال سفر هستیم، اگرچه خیلی وقتها یادمون میره)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">