چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

159ـ وقتی دلم برای رفیقی تنگ می شود

بارها وقتی دلم برای یکی از رفقایم تنگ می شد، اما نمی توانستم ببینمش چون یکی از ما کار داشت، یا وقتی دلم می خواست با او غذایی بخورم اما پول نداشتم یا شرایطش جور نبود، یا می خواستم با هم به حرم، جمکران یا مزار شهدای گمنام برویم اما فرصتش جور نمی شد، یا دوست داشتم با او به دعای کمیل میرزامحمدی بروم اما خسته بودم یا بهتر می دیدم که در کنار خانواده باشم، در این شرایط خودم را با یاد بهشت آرام می کردم؛ بهشتی که در آن هر که را بخواهم ببینم، می بینم. و دلم هوای هر که را بکند او هم هوای مرا خواهد کرد و با هم دیداری دلچسب خواهیم داشت. بهشتی که در آن می توان همزمان در کنار هزار نفر بود و به تک تک آنها توجه و محبت کرد و از توجه آنها به خود برخوردار شد. مثل حرم امام رضا(ع) که هر چه شلوغ باشد، باز کسی مزاحم انس و خلوت ما با امام نخواهد بود. بهشتی که تا ابد در آن برای همدیگر وقت و اشتیاق و حوصله و توجه کافی خواهیم داشت. هیچ کسی از دیگری خسته نخواهد شد. هیچگاه دچار سوء تفاهم نخواهیم شد. حرفهایمان برای همدیگر فوق العاده شیرین خواهد بود و هیچگاه از چشم همدیگر نخواهیم افتاد و از همدیگر سیر نخواهیم شد. و تا ابد صمیمیت ما در اوج، بلکه فزاینده خواهد بود. 

می بینی که چقدر آب و هوای این دنیا با روحیاتمان ناسازگار است؟! می بینی که چقدر شرایط این دنیا برای رفیق بازی ناجور است؟! انگار قسم خورده است دنیا که هر جمعی را که ببیند از هم بپاشاند؛ یکی را به دانشگاه بفرستد، یکی را به سربازی، یکی را به کار و ازدواج و یکی را به کام مرگ! تازه اگر به جان هم نياندازدشان و بینشان اختلاف نیافکند. 

نظرات  (۸)

سلام سید جان :)

چه قلم زیبایی ...
خدا نصیب کند ان شاءالله
پاسخ:
علیکم السلام برادر
دیروز در حرم حضرت زینب و حضرت رقیه به یادت بودم
چون التماس دعا داشتی.
خلاصه اگه اتفاق خوبی امروز برات افتاد یا مشکلت حل شد حواست باشه که 
شاید به خاطر واسطه گری ما پیش این دو خانم بوده:)
خیلی خیلی ممنونم سیدجان

ان شاءالله خودتم حاجت روا بشی
پس امروز اگه خبری شد حتما به دعای شما بوده :)
پاسخ:
خواهش می کنم
ان شاء الله 
دیگه دیگه:)
سلام
ما رو هم دعا کنید.
*
همین که آدم رسم دنیا رو درک میکنه، تا درصد زیادی رنج هاش کمرنگ میشه... آرامشش بهم نمیخوره حداقل، وقتی رفیقی ازش جدا میشه...
پاسخ:
علیکم السلام
خوش آمدید
محتاجیم به دعا
  • جناب منزوی
  • سلام
    امیدوارم حالت خوب باشد.
    علی دنیا را یک بار ولی برای همیشه سه طلاقه کرد.

    متاسفانه رفاقت های امروزی طوری شده که انسان نمی تونه رفیق خوب گیرش بیاد. رفیق خوب خیلی کمه
    پاسخ:
    عليكم السلام
    رفیق خوب را باس خدا بده

    به کسی اعتماد کن که
    اندوه پنهان شده در لبخندت
    عشق پنهان شده در خشمت
    و معنای حقیقی سکوتت را بفهمد . . .
    با عرض سلام وادب
    شما از رفیق و اشنا گلایه داری من از برادر و خواهر و فامیل!هر چه دلم تنگتر می شود بیشتر از من دور می شوند هر چه بیشتر بهشون زنگ می زنم کمتر به من توجه می کنند.

    انگار دنیا با دلتنگان کج خلقتر شده.دلش می خواهد به او توجه کنیم و مشغول مال و منال و گرفتار مصایب ان باشیم.
    پاسخ:
    علیکم السلام خدا به دلتون صبر بده
    البته یادداشتم گله آمیز نبود
    بعد از عرض سلام و خداقوت و زیارت مقبول می خوام بگم شما اصلا میزبان خوبی نیستید،
    بسی به این سرا آمدیم و دست خالی برگشتیم،
     لا اقل برای غیبت تان  اطلاع رسانی کنید، و به جهت جبران حقی که از بنده ی مخاطب وبلاگ ضایع نمودید لطفا لطفا لطفا پس از دعا برای تعجیل در ظهور و رفع غربت حضرت صاحب الزمان (عج) و برآورده به خیر شدن حاجات ملتمسین دعا، سلام و ارادات و تحیات ما را هم به محضر نورانی عمه جانمان عرضه بدارید و برایمان دعا کنید.
    ماهم بعد تعطیلی هییت شهدای گمنام هم از فیض روضه و هم تلمذ از محضر استاد محروم شدیم لطفا به حضرت عرضه بدارید  توفیق بهره از روضه هفتگی و درک محضر استادی وارسته روزی مان کنند.
    پاسخ:
    سلام عليكم
    جز ابراز شرمندگی بسیار عرضی ندارم که بگویم. 
    روم با مخ تو دیوار واقعا. 
    سلام علیکم ورحمة الله
    گویا ایران تشریف دارید و عرض ارادات ما رو نمی تونید به محضر عمه جانمان عرضه بدارید،لطفا هروقت با پای دل مشرف شدید محضرشون دینتون رو ادا بفرمایید.۰
    پاسخ:
    عليكم السلام و رحمة الله
    بله ایرانم ولی قاعدتا اگر تقدیر طبق برنامه باشد، تا چند روز دیگر دوباره خواهم رفت.
    و سلام شما را ان شاء الله خواهم رساند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">