چشم خدا

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

دست نوشته های دینی و سیاسی و اجتماعی من

چشم خدا

گفت می خواهم بدانم کیستی
گفتمش آقای من سید علی است

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ ارديبهشت ۰۲، ۱۸:۴۴ - اندیشکده اریحا
    طیب الله

153ـ دستاوردهای ماندگار برجام

قبول ندارم دستاوردهای برجام هیچ است. اتفاقا دستاوردهای ذی قیمت و ماندگاری دارد که ان شاء الله الی یوم القیامه خواهد ماند؛ دقیقا همان طور که آقای رئیس جمهور فرمودند. برجام ثابت کرد نمی توان به سادگی از نظر مقام معظم رهبری گذشت. به همه حالی کرد وقتی مقام معظم رهبری به کاری خوش بین نیست، قاعدتا این کار عقیم است و نتیجه ای در بر ندارد. برجام باور ما را به صحیفه امام بیشتر کرد، و ثابت کرد با دور زدن صحیفۀ امام، نه تنها آخرتمان به باد فنا می رود که دنیایمان هم بر هواست. برجام ارزش ولایت را نزد خیلیها ثابت کرد. به جرأت می توان گفت تنها کسی که سخنانش از همان ابتدای مطرح شدن موضوع مذاکرات هسته ای تا کنون، ردخور نداشته و حاضر است هر چه در این باره گفته را دوباره پخش کنند، مقام معظم رهبری است. و البته پیوست به ایشان، گویندگان و نویسندگانی که به پیروی او یک لحظه به برجام خوشبین نبودند. اما حرفهای دولتیها و علی الخصوص شخص رئیس جمهور را اگر صدا و سیما بخواهد دوباره پخش کند، قطعا دقتر رئیس جمهور، صدا و سیما را به تهمت تشویش اذهان عمومی مورد تاخت و تاز قرار خواهد داد. از بس که آبروریزی و مضحکه شده است آن حرفهای نه چندان دور.  

هر هوشمندی وقتی صحیفه امام را می خواند که دست کم سی سال از آن حرفها گذشته، می فهمد که این حرفها حالا حالاها زنده است و گویا قرار نیست تاریخ مصرفشان تمام شود. سخنان دو امام انقلاب را که با حرفها و تحلیلهای بساز بفروش و بشور ببر بعضیها مقایسه می کنی، معنای حکمت و دوراندیشی و سیاست و عقل و واقعبینی را تازه می فهمی و خدا را شکر می کنی که شخص اول مملکت، مثل دیگر کشورهای عقب مانده رئیس جمهور و نخست وزیر نیست. رهبری داریم حکیم و فرزانه که دیدگاهها و سخنانش مثل حرف و تحلیل بعضی ها عمر مگس ندارد. 

روحانی سخنان امام را باور نداشت و در شیوۀ رویارویی بین امت اسلامی و دشمن استکباری اش بدعت گذاری کرد. بسیاری از مردم هم یا متوجه نشدند که روحانی ساز دیگری می زند و حرفهایش ریشه در معارف انقلاب ندارد، یا خودشان هم کم کم باورشان شده بود که سخنان امام دیگر کهنه شده و باید جور دیگر عمل کرد. حالا تحویل بگیرند..!

برجام ثابت کرد، مسیر عزت ملت، از صحیفه امام و خامنه ای دات آی آر می گذرد. اگر دولتمردی این دو منبع اصیل عزت را باور نداشته باشد، معاهده های ترکمنچای و برجام امضا می کند و در آخر جز هیچ تحویل نمی گیرد! 

به برجام روحانی خوش بینم. در آینده ای نه چندان دور ان شاء الله مردم دو ملاک را برای انتخابهایشان بیش از پیش در نظر خواهند گرفت: این که چقدر صحیفه امام و خامنه ای دات آر را باور دارد، و این که چقدر از دشمنان نفرت دارد و به استکبار ستیزی معتقد است.   

نظرات  (۱۲)

سلام :)
اینست فرجام برجام ...

احوال آقا سید چطوره ؟
پاسخ:
علیکم السلام قدح جان:)

خیلی ممنونم زنده باشید 
ممنون از احوال پرسیتون
  • محمدباقرکرمانی سمیعی
  • عالی 

    پاسخ:
    خوش اومدی محمدباقر جان:)
    و خیلی ممنون از نظر لطفت
    بعض البشر لم اجد لهم تفسیرا
    لتصرفاتهم سوی الهذا آیه
    فی قلوبهم مرض و ..
    پاسخ:
    لا يخلو المجتمع الإسلامي من ظاهرة النفاق
    كفانا الله شرّ المنافقين

    استدلال شما عقیم است. 
    پاسخ:
    ولی گویا حال ندارید توضیح دهید وجه عقیم بودنش را:)
    نشانه عقیم بودنش آن است که انحصار گرا، غیر منعطف، کاملاً جناحی و محدود به اندیشه های افراد معدود است. شما انتظار دارید که همگی خودشان را محدود به اندیشه های دو نفر کنند؟ مگه میشه؟ 
    خود این دو نفر، نظرشان این نیست. 
    ادعای ولایت مداری این نیست که همه برن سایت خامنه ای . آی آر و صحیفیه بخونن و بقیه را طرد کنن

    شما ولایت دینی و ولایت معصوم و ولایت سیاسی و اجتماعی و ... را با هم خلط کرده اید. نتیجش هم دوره قبل مشخص شد. 
    پاسخ:
    لابد ولایتمداریی که می پسندید این است که حضرت امام و حضرت آقا برای خودشان حرف بزنند و هر مسئولی هم هر کاری که دلش خواست انجام بدهد و دقیقا همان کارهایی که امام و آقا قبول ندارند وصدها بار به مضر بودن و بی فایده اش اشاره کرده اند، انجام دهد.
    آخر کار هم هیچ کس حق نداشته باشد بگوید: حضرت امام و حضرت آقا راست می گفتند و این مسئولین اشتباه کردند. 
     
    خیر/ قرار نیست برای خودشان حرف بزنند. اما قرار هم نیست کس دیگری خلاف نظر آنها نظر ندهد و نقد نکند و عمل نکند و انتقاد نکند. نکنه گمان کرده اید اینان عالم مطلق و معصوم اند؟ اصولاً مجلس و قوای مختلف برای چیست در قانون اساسی؟ آقای خامنه ای تا الان بارها گفته که منظور من از ولایت، این نیست که شما (شما!) می گید. این چه برداشت غلطیه از ولایت؟ 
    خب، یه قانون واحد می ذاشتن، میگفتند که همگی هر وقت به مشکل برخورد کردند، برن سایت و صحیفیه رو بخونن. 

    شما بهتر است بین ولایت سیاسی و ولایت معنوی تفکیک قائل شوید. اندیشه تون ظاهرا مقدسه اما خیلی خیلی برای آینده کشور خطرناکه. به بیانیه سیاسی آیت الله العظمی سیستانی در انتخابات اخیر رجوع کنید تا کمی نگاهتون تعدیل بشه. 
    یکی از دستاوردهای برجام این بود که عده ای خودشون رو به خواب زدن و هیچ رقمه نمیشه بیدارشون کرد 
    پاسخ:
    بالأخره کمک کرد بفهمیم بعضیها چقدر ساده اندیشند. ارزش ولایت بیش از پیش شناخته شد و پستی دشمنمان نیز...
    و خدا را صد هزار مرتبه شکر که تق برجام در دولت خود روحانی درومد،  تا بهونه نداشته باشه بگه بلد نیستید ازش محافظت کنید. 
    خدا حفظ کند رهبر عزیزمان را

    پاسخ:
    الهی آمین
    متاسفانه کسی که خودش رو به خواب زده باشه هرگز نمیتوان بیدار کرد اگر قرار به عبرت گرفتن و تکرار نشدن بود که کم نداشتیم از این تجارب قیمتی در دولتهای اصلاح طلب قبلی ولی بازم مردم ما موقع امضا شدن برجام مثل تجربه اولی‌ها هیجان زده و ذوق مرگ بودن ...الانم یه عده طرفدار کور و کر اندازه یه مثنوی توجیه و مغلطه و سفسطه برای دفاع از رئیس جمهور منتخب‌شون دارن ماشاالله -__-
    پاسخ:
    بله همین طوره ولی در این میان خیل عظیمی از مردم که غرض و مرضی ندارند ان شاء الله در این حوادث آرام آرام قدرت تشخیصشان رشد خواهد کرد و کلام سدید و متقن را از حرفهای آبدوغ خیاری تشخیص خواهند داد.

    ممنون از حضور و نظر ارزشمندی که دادید
    برنده ی اصلی برجام:   سید علی حسینی خامنه ای


    سر خم می سلامت شکند اگر سبویی
    پاسخ:
    سایه شان مستدام بر سر ما ان شاء الله
    خیلی ممنون از حضورتون
  • محمد جواد شب خیز



  • «و قل جاءالحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا» 

    و بگو حق فرا رسيد و باطل مضمحل و نابود شد و باطل نابود شدني است.


    پاسخ:
    سلام محمد جواد جان
    خیلی خوش اومدی داداش
    ممنونم
    خدا همه تونو لعنت کنه هممممهههه تون سر و ته یه کلباسین شغالاب زردی که برادرای روباهایید خدا لعنتتون کنه که اینطور گند زدین به مملکت

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">